15 dies molt llargs
Pedro Sánchez està fent una gira europea per veure com es pot ser molt europeu amb tot això del preu dels carburants, no fos cas que fes alguna cosa improcedent i li toquessin el crostó. Ell s’esperarà quinze dies a fer res, de manera que si vostès esperen a omplir el dipòsit del cotxe ja poden anar practicant l’estil dels Picapedra. En aquesta gira europea s’ha dedicat a visitar tot d’estats europeus que també volen ser molt europeus, però que no s’esperen quinze dies i ja apliquen mesures perquè els conductors no hagin d’entregar un òrgan del propi cos, concretament el que filtra la sang, cada cop que fan benzina. Itàlia, Portugal... Tots aquests ja han decidit reduir ives, per exemple, per tal que els camioners puguin seguir fent un humil àpat en aquells restaurants de carretera on tots diem que “si hi van ells és que és bo”.
Venim de la pandèmia, i ens hem acostumat tots al teletreball. A fer reunions telemàtiques, vaja. Però Pedro Sánchez les està fent presencials, ves per on, valga’m Déu val. Això vol dir que cada cop que visita un estat per veure el què, gasta un fotimer de benzina. Podria no gastar-ne, coi, però en gasta. I no vull pensar que, en lloc de cotxe, hi hagi anat en avió.
Greta Thunberg ens va advertir del preu per al planeta que suposa fer servir carburants fòssils. Li vam fer un cas relatiu. Però ara, a més a més, els carburants fòssils estan a preu de segrest. Què es gasta Pedro Sánchez per anar a preguntar què caldria fer perquè no gastem tant en benzina? En aquests quinze dies de no abaixar preus recaptarà saques i saques d’IVA que serviran, suposo, per pagar la seva benzina. Vejam si l’autopista s’omplirà de ciclistes de Glovo portant components per a la Seat, neveres, congelats...