'The New York Times' nomena director executiu Mark Thompson, exdirector general de la BBC

Thompson, reconegut per l'expansió digital de la BBC, liderarà el camí del diari nord-americà en la transició cap a un nou model de negoci

Mark Thompson, nou director executiu del 'The New York Times', en una imatge d'arxiu. / JEFF J MITCHELL / GETTY
Ara
15/08/2012
2 min

BarcelonaThe New York Times Company, l'empresa mare del diari nord-americà 'The New York Times', ha anunciat aquest dimarts que ha nomenat Mark Thompson, director general sortint de la BBC britànica, nou director executiu de la companyia. Ho ha fet públic Arthur Sulzberger Jr., president de l'empresa i editor del diari, i ho ha recollit la web del rotatiu.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Thompson s'incorporarà al càrrec al novembre i desenvoluparà, principalment, funcions executives. També formarà part del consell d'administració de l'empresa.

'The New York Times no tenia director executiu des del desembre del 2011, quan la seva antecessora, Janet Robinson, va deixar el càrrec. Durant aquest temps, Sulzberger mantenia que l'empresa estava buscant un candidat amb experiència en el món digital i en múltiples plataformes. En un comunicat, Sulzberger ha destacat que Thompson és un "executiu experimentat amb grans credencials, el lideratge del qual a la BBC ha ajudat a ampliar la seva marca de confiança cap a nous productes i serveis digitals".

A banda d'una època −del 2002 al 2004− al capdavant del canal britànic Channel 4, Thompson ha desenvolupat la seva carrera a la BBC. Com a director general, càrrec que ocupava des del 2004, va supervisar 20.000 treballadors arreu del món i 400.000 hores de programació. El seu mandat ha estat reconegut com una època d'expansió digital de les cadenes que formen part del consorci britànic.

El repte de trobar el model

Thompson entrarà a l'empresa en un moment difícil, en què la companyia lluita –com tot el sector– per afrontar els reptes dels canvis en els hàbits dels lectors i en el mercat de la publicitat. El mes passat, l'empresa va informar que el segon trimestre d'enguany va perdre 88 milions de dòlars nets, i els ingressos per publicitat de tot el grup –la companyia inclou també el 'Boston Globe' i l''International Herald Tribune'– van caure un 6,6%.

Per contra, 'The New York Times' és un dels pocs mitjans que han aconseguit fer negoci amb la seva estratègia de subscripcions digitals, introduïda el març del 2011. Aquest any, els subscriptors de pagament a les diverses edicions digitals del diari han augmentat un 12% entre el primer i el segon trimestre, i actualment ja sumen 509,000 lectors.

stats