Mèdia29/11/2011

La Xina prohibeix els anuncis a les sèries de televisió

L'autoritat de la comunicació xinesa opina que d'aquesta manera millorarà "els serveis culturals al públic" i imposarà "durs càstigs" a qui desobeeixi

Efe
i Efe

PequínA partir del dia 1 de gener, els canals de televisió xinesos tindran prohibit interrompre sèries i telenovel·les amb pauses publicitàries, ha informat en un comunicat l'Administració Estatal de Ràdio, Cinema i Televisió, coneguda com SARFT.

Inscriu-te a la newsletter La carrera per ser la millor sèrie de l'anyTotes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

La prohibició, "part dels esforços per millorar els serveis culturals al públic", prohibeix aquests anuncis amb la finalitat de "garantir la integritat i la coherència del guió", va assenyalar un portaveu de l'administració citat per l'agència oficial Xinhua.

Cargando
No hay anuncios

SARFT ha demanat a les televisions modificar com més aviat millor les seves graelles per posar en pràctica l'ordenança, assenyalant que la desobediència d'aquesta serà resposta amb "durs càstigs".

La institució, encarregada també de la censura en el sector audiovisual nacional, demana als teleespectadors que col·laborin en el compliment d'aquesta nova normativa, denunciant qualsevol incompliment.

Cargando
No hay anuncios

La regulació, segons apunta la premsa independent del país, ha causat preocupació en els canals televisius xinesos, que temen una caiguda en els seus ingressos per no poder aprofitar un dels gèneres més populars entre els espectadors d'aquest país asiàtic. La majoria de les sèries que s'emeten allí són de producció pròpia, encara que també han triomfat sèries llatinoamericanes o remakes xinesos d'aquestes.

Abans de la prohibició

Cargando
No hay anuncios

Fins ara, es permetien dues pauses publicitàries de 90 segons, per cada capítol de sèrie, que solen durar 45 minuts. Tot i això, si l'espai s'emetia en horari de màxima audiència només s'autoritzava una pausa.

Recentment, SARFT ja va emetre noves ordres que limitaven el nombre, freqüència i durada dels programes d'entreteniment en les televisions del país. Ho van fer en resposta a directives del Partit Comunista de la Xina, que demanava una renovació de la "indústria cultural" del país asiàtic.