La compra de Twitter
Xarxes Socials01/07/2023

Els usuaris de Twitter que no paguin només poden veure 600 piulades al dia (en principi, de manera temporal)

Elon Musk aplica noves restriccions a la xarxa social al·legant "nivells extrems d'ús de dades i manipulació del sistema"

ARA
i ARA

BarcelonaA partir d'avui, Twitter limita a 600 els tuits que poden veure els usuaris que no tenen un compte de pagament. Ho ha anunciat el propietari de la xarxa social, Elon Musk al seu compte de Twitter, i ha explicat que es tractava d'una "mesura d'emergència temporal" per donar resposta a "nivells extrems d'ús de dades i manipulació del sistema". Els usuaris de Twitter Blue –la subscripció de pagament– tenen accés a 6.000 publicacions diàries, mentre que els usuaris que creïn un compte normal a la xarxa a partir d'ara només en podran veure 300. La plataforma també ha anunciat avui que requerirà que els usuaris es registrin o que creïn un compte per veure els tuits i per accedir a la cronologia.

Cargando
No hay anuncios

Musk, que ha retret anteriorment a empreses d'intel·ligència artificial que utilitzin les dades de Twitter per entrenar els seus grans models de llenguatge, ha justificat la decisió explicant que l'explotació de les dades de la xarxa degrada l'experiència de navegació.

Aquest dissabte, diversos usuaris han informat d'errors que dificultaven o impedien navegar per Twitter que podrien estar vinculats a les restriccions imposades finalment per l'empresa. A través de la plataforma Downdetector, que es dedica a detectar problemes i caigudes a la xarxa, milers de persones han denunciat que els apareixia una advertència segons la qual haurien arribat al límit de tuits que podien veure o al màxim de comptes nous que podien seguir en un període de temps determinat. Altres usuaris han denunciat que, tot i haver iniciat la sessió al compte, tampoc podien navegar correctament.

Cargando
No hay anuncios

Les acusacions pel mal funcionament de Twitter tornen a caure, per enèsima vegada, sobre el multimilionari nord-americà que, només arribar a l'empresa, va perdre el 70% dels anunciants i va fer grans retallades a la plantilla a la majoria de departaments per aconseguir rendibilitzar el negoci. Des d'aleshores, Musk ha dut a terme una sèrie de modificacions per recuperar els anunciants que van deixar la plataforma i revitalitzar el negoci més enllà de la publicitat digital, a través de creadors de vídeo i d'acords comercials, tal com va anunciar a principis de mes. Darrerament, l'empresa de xarxes socials ha intentat augmentar els ingressos de la subscripció fent que les marques de verificació formin part del programa Twitter Blue i ha començat a cobrar als usuaris per accedir a la seva interfície de programació d'aplicacions (API), utilitzada per aplicacions i investigadors de fora de la plataforma.