Nadine Romero, la 'tiktoker' catalana que es va fer ‘influencer’ en sis dies
La 'tiktoker' serà la cara de les finestres digitals d''Eufòria', que estrena temporada el 10 de març
BarcelonaAmb més de 120.000 seguidors a TikTok, la manresana Nadine Romero s'ha convertit en una de les creadores de contingut en català més coneguda a les xarxes socials, una posició que, assegura, mai va buscar. "No va ser una cosa planejada o meditada. Simplement, vaig penjar un vídeo explicant una cosa del meu dia a dia i va agradar i va començar una roda en què la gent em demanava que expliqués més coses, que fes més balls. Al cap d’un temps em vaig adonar que ja hi havia molta gent que em seguia i havia sigut de cop", explica aquesta coreògrafa i professora de ball que defensa la diversitat de cossos. Romero té quantificat el temps que va trigar a fer-se viral, exactament sis dies: "Recordo que un dimarts vaig penjar un vídeo i el dilluns següent ja tenia 10.000 seguidors, va ser molt ràpid. Suposo que a la gent li agrada el meu humor i la manera com em prenc les coses".
Romero fa tots els seus continguts en català i creu que això ha estat un dels elements que li ha obert portes. "Si no ho hagués fet en català segurament avui en dia no estaria aquí, seria simplement una noia que penjaria coses en castellà. La meva naturalitat és en català i això és el que m’ha obert portes. Soc més propera i tinc un sentit de l’humor que a la gent li agrada", argumenta. En el seu TikTok comparteix vídeos de tota mena en què comenta coses de la seva quotidiana i mostra el seu dia a dia. Així, al seu perfil hi podem trobar vídeos en què parla de coses íntimes –com ara que la van operar de dues hèrnies inguinals o quin és el seu plat preferit– mentre es maquilla o d'altres en què comparteix anècdotes de les seves classes de ball. És una referència per a molts usuaris de les xarxes, però Romero confessa que ella no segueix ningú en particular i que li agrada descobrir perfils a través de l'apartat Per a tu de la xarxa.
Diversitat de cossos i pluriocupada
Un dels elements característics dels continguts de Romero és la seva positivitat pel que fa a la diversitat de cossos. "El meu discurs a les xarxes és el de normalitat. Home, si em toquen la figa, dono la meva opinió, que per això és el meu TikTok!", exclama. En aquesta matèria, la tiktoker assegura no haver tingut cap referent i és crítica pel fet que hi hagi creadores de contingut que teòricament defensin el body positive, però que només ho facin per "guanyar fama i embutxacar-se diners" a través de col·laboracions. "Ho entenc, però no sé quin és el límit ni si estàs venent el teu pensament. Hi ha creadores de xarxes que diuen que són body positive, però només ho fan perquè tenen molts seguidors i saben que tindrà repercussió econòmica".
Romero assegura que actualment hi ha gent que es guanya molt bé la vida amb les xarxes socials. No és exactament el seu cas, que encara és pluriocupada per poder mantenir-se. "Tant de bo els continguts que faig fossin la meva principal font d'ingressos. Tinc cinc feines diferents. Ara per ara no visc de les xarxes socials, espero poder-ho fer. Fa dos anys que hi estic ficada i ara començo a rebre diners de col·laboracions. Tampoc és una bogeria cada mes, sinó de tant en tant", confessa. Romero admet que el català és una barrera per guanyar-se la vida amb col·laboracions pagades, ja que moltes marques no es volen associar a continguts que es facin exclusivament en aquesta llengua. Per poder arribar a final de mes, a més de fer contingut a les xarxes, exerceix de professora de dansa i té la seva pròpia companyia amb la seva germana, treballa en un gimnàs, col·labora al programa Loft d'iCat i és monitora de menjador.
Tot i que no viu de les col·laboracions pagades, la seva popularitat a TikTok sí que li ha permès fer el salt als mitjans tradicionals. A més de col·laborar a Loft, serà la cara dels mitjans digitals d'Eufòria. "No era una aspiració, però de cara al meu futur sí que em plantejo si això és el que vull fer. Ara per ara, crec que seria molt guai enfocar la meva carrera en això", assegura.
La tiktoker treu ferro a la possible polèmica generada pel fet que programes de televisió apostin per cares que no s'han preparat específicament per treballar en mitjans. "No tinc cap formació de màrqueting, però penso que moltes vegades tinc més coneixements que altres persones que sí que s'han format. No és el mateix estudiar-ho que viure-ho. No he estudiat, però puc portar les xarxes de programes o empreses perquè he portat les meves i sé el que funciona, els horaris i altres coses que persones que han estudiat no saben. És prova i error fins que trobes el que funciona".