Tecnologia

Els 'influencers' hauran d'indicar per llei les publicitats que facin

També hauran d'etiquetar els seus continguts per franges d'edat

ARA
2 min
Ibai Llanos en una imatge del 2019

El govern espanyol ha posat fil a l'agulla a la regulació de l'activitat dels influencers. El consell de ministres va aprovar dimarts un decret llei que estableix els deures i la normativa que hauran de complir els influenciadors a les xarxes socials. Entre altres coses, estaran obligats a identificar les publicitats que facin a través dels seus perfils i etiquetar els seus continguts per edats.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

El decret llei defineix els influencers com a "usuaris d'especial rellevància" i estableix tres criteris per decidir qui forma part d'aquest grup: han de tenir uns ingressos mínims anuals de 300.000 euros; han de superar el milió de seguidors en una única plataforma d'intercanvi de vídeos o dos milions en el conjunt de la seva activitat; i han d'haver publicat o compartit 24 vídeos o més en un any. Les persones que compleixin aquests requisits tenen dos mesos per inscriure's al Registre Estatal de Prestadors Audiovisuals.

Un cop fet aquest tràmit estan obligats a complir la normativa en matèria de protecció de menors i publicitat que regeix l'àmbit audiovisual. Això implica que han d'identificar els espais publicitaris i no poden promocionar ni tabac, ni alcohol ni medicaments. En l'àmbit de la protecció dels menors, se'ls obliga a utilitzar eines d'identificació digital d'edat si el contingut és inapropiat per als menors. Els influencers també hauran d'etiquetar els continguts que llancen a les xarxes des del punt de vista de l'edat a què van dirigits. Ho hauran de fer amb un codi de conducta que hauran d'acordar amb els reguladors en aquest àmbit: la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) i el ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública.

El ministre de Transformació Digital, José Luis Escrivá, va remarcar que el rol cada cop més destacat dels influencers fa necessari que se'ls "homologui a altres actors de l'àmbit audiovisual".

stats