Tecnologia

Els 'influencers' hauran d'indicar per llei les publicitats que facin

També hauran d'etiquetar els seus continguts per franges d'edat

ARA
i ARA

El govern espanyol ha posat fil a l'agulla a la regulació de l'activitat dels influencers. El consell de ministres va aprovar dimarts un decret llei que estableix els deures i la normativa que hauran de complir els influenciadors a les xarxes socials. Entre altres coses, estaran obligats a identificar les publicitats que facin a través dels seus perfils i etiquetar els seus continguts per edats.

Inscriu-te a la newsletter Sèries que t'abracenTotes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

El decret llei defineix els influencers com a "usuaris d'especial rellevància" i estableix tres criteris per decidir qui forma part d'aquest grup: han de tenir uns ingressos mínims anuals de 300.000 euros; han de superar el milió de seguidors en una única plataforma d'intercanvi de vídeos o dos milions en el conjunt de la seva activitat; i han d'haver publicat o compartit 24 vídeos o més en un any. Les persones que compleixin aquests requisits tenen dos mesos per inscriure's al Registre Estatal de Prestadors Audiovisuals.

Cargando
No hay anuncios

Un cop fet aquest tràmit estan obligats a complir la normativa en matèria de protecció de menors i publicitat que regeix l'àmbit audiovisual. Això implica que han d'identificar els espais publicitaris i no poden promocionar ni tabac, ni alcohol ni medicaments. En l'àmbit de la protecció dels menors, se'ls obliga a utilitzar eines d'identificació digital d'edat si el contingut és inapropiat per als menors. Els influencers també hauran d'etiquetar els continguts que llancen a les xarxes des del punt de vista de l'edat a què van dirigits. Ho hauran de fer amb un codi de conducta que hauran d'acordar amb els reguladors en aquest àmbit: la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) i el ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública.

El ministre de Transformació Digital, José Luis Escrivá, va remarcar que el rol cada cop més destacat dels influencers fa necessari que se'ls "homologui a altres actors de l'àmbit audiovisual".