Com un dels creuers més llargs del món s’ha convertit en el 'reality' de moda a TikTok
Els usuaris de la xarxa social estan creant continguts a partir de vídeos dels passatgers
Aquests últims mesos, Beth Fletcher, una fotògrafa de 39 anys de Derbyshire (Anglaterra), ha aconseguit un petit coixí de seguidors fent resums i analitzant el reality show anglès I’m a celebrity… Get me out of here! La darrera temporada es va acabar al desembre i llavors Fletcher es va quedar sense continguts per al seu TikTok perquè assegura que fins a l’estiu "no tindrem cap altre bon reality".
Però l’algoritme de TikTok li va donar la solució: un vídeo de Brooklyn Schwetje, una estudiant i influencer, compartint el dia a dia a l'Ultimate World Cruise, un viatge al voltant del món de nou mesos de durada amb Royal Caribbean. Fletcher va quedar embadalida a l'instant. "Mai he estat en un creuer i la idea d'un creuer de nou mesos em va sorprendre", diu. Després de trobar més vídeos d'altres passatgers del mateix creuer, alguna cosa va fer clic: "Potser és el nostre propi reality, però millor".
Des que el vaixell va sortir de Miami el 10 de desembre, TikTok s'ha omplert amb publicacions de voyeurs a terra que disseccionen els vídeos compartits pels passatgers del creuer i especulen sobre el potencial del vaixell com a escenari flotant d'un drama d'alt nivell. Alguns l'anomenen un "reality show de TikTok de nou mesos", amb els passatgers convertint-se en celebritats involuntàries. Els vídeos amb l'etiqueta #UltimateWorldCruise ja han acumulat més de 138 milions de visualitzacions a la xarxa social.
No és la primera vegada que els creadors de TikTok, que competeixen per les visualitzacions amb milions de comptes més, extreuen vídeos publicats per altres per fabricar el seu propi format en línia de reality show. El 2021, el procés de reclutament de les fraternitats de la Universitat d'Alabama es va convertir en una obsessió a internet coneguda com a #BamaRush (que va acabar desembocant en un documental de la HBO Max). Però, igual que passa als realities de televisió, la veritat al darrere del contingut pot semblar irrellevant.
Amb un itinerari de 274 nits, l'Ultimate World Cruise és el creuer més llarg mai ofert per Royal Caribbean. Les tarifes del viatge complet, que fa parades en 65 països, parteixen de 53.999 dòlars per persona i poden arribar a 117.599 dòlars, sense incloure-hi impostos ni taxes, segons la web de Royal Caribbean. El vaixell, anomenat Serenade of the Seas, té capacitat per a 2.476 hostes, tot i que un representant de Royal Caribbean no ha confirmat quants n'hi ha actualment a bord.
Des d'Anglaterra, Fletcher va començar a publicar vídeos d'ella mateixa parlant del creuer: hi presentava passatgers que identificava a través dels seus comptes de TikTok com a "membres del repartiment" i compartia continguts sobre la vida a bord obtinguts a través dels mateixos creueristes.
Durant les últimes setmanes han sorgit més comptes dedicats al creuer: una creadora es refereix a si mateixa com a directora de "safareig del mar" de TikTok i actualitza els seus seguidors amb "notícies d'última hora" (afirmant coses com ara que algú havia abandonat el creuer o que algú altre havia donat positiu per coronavirus). Un altre tiktoker ha fet una targeta de bingo virtual amb prediccions com ara "drama de veïns", "un casament", "polissons" i "abordatge pirata". El vídeo de la targeta de bingo va acumular més de 300.000 visualitzacions i centenars de comentaris com "Aquests són els nous Jocs de la fam" i "Això deu ser un experiment social".
Ryan Holland, un noi de 28 anys que publica regularment sobre el creuer, diu que la gent té "curiositat per saber com els passatgers es poden permetre el creuer" i "com poden aguantar estar tant de temps en un vaixell". Ell veu dos possibles resultats d'aquesta nova tendència televisiva: "O s'extingeix o canvia el futur de la realitat televisiva".
Una de les estrelles improbables de #cruisetok és Joe Martucci, un home acabat de jubilar de 67 anys de St. Cloud (Florida) que publica vídeos des del vaixell a través de l'usuari @spendingourkidsmoney [es traduiria per "gastant-nos els quartos dels nostres fills"]. Els quatre fills de Martucci el van animar a publicar actualitzacions de vídeos a TikTok, una plataforma que no havia fet servir abans. La seva primera publicació ha obtingut gairebé 500.000 visualitzacions.
"No intentem fer-nos famosos", diu Martucci, que ara publica diàriament amb la seva dona, referint-se a si mateixos com a "Pare i mare de creuer". I comença cada vídeo amb un descarat "Hola, nens". Martucci, que ara té més de 75.000 seguidors a TikTok, diu que les reaccions són majoritàriament positives, però li preocupen els comptes de fans dedicats a generar drama. "Crec que estan intentant fabricar alguna cosa", remarca. "Ells hi són per les visualitzacions i pels seguidors", afirma.
A part d'algunes queixes sobre el tracte desigual de passatgers de diferents nivells, encara no han emergit drames reals dins el creuer. Una excepció és un vídeo (actualment amb 2,7 milions de visualitzacions) publicat el 18 de desembre per Brandee Lake, una creadora de continguts negra i passatgera del creuer que assegura que va ser confosa per un membre de la tripulació, una vegada per un passatger i una altra per un membre del personal. Ni Lake ni Royal Caribbean han detallat si s'ha tractat el problema posteriorment.
Malgrat la fixació de TikTok amb el creuer (i l'esperança de drama), la majoria dels vídeos procedents de Serenade of the Seas han estat més mundans que no pas apassionants. Lake descriu un dia típic al mar: classe de zumba, esmorzar, cafè al Café Latte-tudes i una activitat com fer un trencaclosques en equip o construir cases amb pa de pessic. Després de dinar, de tant en tant participa en la programació de la tarda, com una discoteca silenciosa, però normalment es retira a l'habitació. "Estic intentant esbrinar on és tot aquest drama que surt a TikTok", diu Lake. "Què em perdo?"
Copyright The New York Times