Viralitat

El Barça i la relació entre Gaza i Barcelona, els temes catalans més comentats a xarxes

Segons un estudi internacional del Diplocat, Portugal és el país que més parla de Catalunya en l'àmbit digital

BarcelonaTot i la seva mala ratxa, el F.C. Barcelona continua sent la institució catalana que més volum de conversa genera a les xarxes socials a escala internacional. Així ho assenyala un informe del Diplocat que monitoreja l'impacte que Catalunya va tenir en l'àmbit digital durant el 2023. L'any passat, la conversa sobre temes catalans va assolir 2 milions de mencions i 125 milions d'interaccions, i va arribar a una audiència de 7 bilions d'usuaris. Pel que fa als canals des dels quals es fan aquestes mencions, hi ha predomini d'X (antic Twitter), que acumula el 39% de les cites. En segona posició queden els mitjans digitals (37%), entre els quals destaca el New York Times com l'autor que més vegades ha parlat a les xarxes de temes relacionats amb Catalunya. Instagram i Facebook queden per darrere.

Inscriu-te a la newsletter Sèries que t'abracenTotes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Més enllà del Barça, l'altre tema que ha aconseguit que Catalunya centrés l'atenció de les xarxes socials ha estat la carta que els treballadors de l'Ajuntament de Gaza van fer arribar als seus companys del consistori de Barcelona abans de l'atac d'Israel. Barcelona i Gaza estan agermanades des de fa 25 anys i els dos consistoris han col·laborat al llarg del temps. En la carta, signada pel director de Cooperació Internacional de l’Ajuntament de Gaza, Mohammed al-Shaqra, els palestins s'acomiadaven dels seus companys barcelonins: "No sé si podrem mantenir-nos en contacte els dies vinents, així que, sisplau, digueu de nosaltres a les generacions vinents, si ja no existim, que bonic i encantador que era el poble de Palestina i com estava d'arrelat a la seva terra i a la seva causa", començava la carta, que es va viralitzar a les xarxes. Aquest va ser el tema relacionat amb Catalunya més comentat als Estats Units, on va generar més de 2.000 mencions. El text també va tenir impacte al Regne Unit, on va tenir un volum de més de 1.000 mencions.

Cargando
No hay anuncios

Shakira i Dua Lipa, líders d'opinió destacades

Hi ha dos temes més que sobresurten quan s'analitza l'impacte de Catalunya a les xarxes socials: la separació de Shakira i Piqué i el cas Alves. Pel que fa al primer, cal destacar que la cantant colombiana se situa com la líder d'opinió que arriba a més audiència d'entre les que fan referències al nostre país. La cantant Dua Lipa també figura en la llista, gràcies a la visita que va fer a Barcelona a principis de 2023, de la qual va deixar constància a X i a Instagram, on va penjar fotos que mostraven la seva admiració per la gastronomia catalana.

Cargando
No hay anuncios

Pel que fa als països des dels quals es parla de Catalunya, Portugal, en relació amb la distribució geogràfica i a la ràtio de mencions per total de població, és qui més interès demostra (13,40%), amb temes com el Primavera Sound o el cas Alves. El segueixen França (11,40%), l'Argentina (10,70%) i Itàlia (10,40%). En canvi, si es té en compte només el volum total de mencions, són els Estats Units qui encapçalen el rànquing. Els usuaris d'aquest país han parlat de temes com la Sagrada Família o l'adeu de Messi al Barça i el seu trasllat a Miami.

L'informe del Diplocat també compara l'impacte de Catalunya en l'àmbit digital amb el d'altres nacions sense estat. Escòcia està al capdamunt del rànquing, amb un 34% de les mencions, mentre que Catalunya queda en segona posició, amb el 24% de les mencions. El bronze és per a Gal·les. En el que sí que surt triomfadora Catalunya és en la visió que se'n té a les xarxes: de totes les nacions analitzades és la que genera un sentiment positiu més elevat. L'altra cara de la moneda són Flandes i el País Basc, que són les que tenen més mala imatge des de l'exterior.

Cargando
No hay anuncios

Aquest estudi del Diplocat complementa el que van publicar a finals de gener que se centrava en la incidència catalana en els mitjans internacionals. L'estudi mostrava que la presència de Catalunya el 2023 s'havia multiplicat per quatre respecte al 2022.