Twitter admet que els seus algoritmes amplifiquen més els polítics i els mitjans de dretes

Ho ha detectat un estudi intern de la mateixa xarxa social, que, alhora, admet que no sap la causa d'aquest comportament

ARA
i ARA

BarcelonaEls algoritmes de Twitter tendeixen a amplificar més el discurs dels partits i els mitjans de dretes que els d'esquerres, segons un estudi desenvolupat per la mateixa xarxa social. Twitter ha analitzat el recorregut dels missatges de representants polítics de set països diferents –Espanya, els Estats Units, el Canadà, França, el Regne Unit, el Japó i Alemanya– i també si l'estat d'opinió generat per mitjans de comunicació com Fox News, el New York Times i BuzzFeed és amplificat per la xarxa social. La conclusió de l'estudi de 27 pàgines és que "la dreta política dominant té una amplificació algorítmica més gran que l'esquerra política dominant" en tots els països analitzats menys a Alemanya. La xarxa social assegura que per a dur a terme la investigació va analitzar "milions de tuits" fets per representants electes de l'1 d'abril al 15 d'agost del 2020.

Inscriu-te a la newsletter Sèries que t'abracenTotes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Pel que fa als discursos mediàtics, la xarxa social admet que el comportament del seu algoritme és similar al detectat en els discursos polítics: els mitjans associats a discursos de la dreta reben una amplificació més gran que els mitjans que estan associats a l'esquerra.

Cargando
No hay anuncios

La cap d'aprenentatge automàtic, ètica, transparència i responsabilitat de Twitter, Rumman Chowdhury, ha explicat que no saben quina és la causa per la qual el seu algoritme fa aquesta diferenciació entre tots dos grups. "En aquest estudi identifiquem el que passa: certs continguts polítics s'amplifiquen a la plataforma. Establir per què es produeixen aquests patrons observats és una qüestió bastant més difícil de respondre, ja que és producte de les interaccions entre les persones i la plataforma", explica la directiva.

Twitter ha explicat que va decidir fer aquest estudi per "contribuir a un debat amb proves sobre el rol que desenvolupen els algoritmes en la personalització en el consum de continguts polítics". Una de les conclusions destacades de la investigació és que, a diferència del que se sol pensar, no hi ha proves que l'algoritme de Twitter amplifiqui els missatges de grups vinculats a l'extrema dreta o l'extrema esquerra.