TV3 comença la temporada a l'alça i distanciant-se de Telecinco

El Super3/33 fa un nou mínim i La 1 es queda a tocar de la quarta plaça

TV3 comença la temporada a l'alça i distanciant-se de Telecinco
Albert Castellví Roca
01/10/2019
4 min

BarcelonaJa fa 26 mesos que TV3 no perd la primera posició del rànquing d'audiència mensual a Catalunya. Després d'haver salvat l'estiu amb dificultats (es va imposar per mig punt al juliol i per sis dècimes a l'agost), la televisió pública ha agafat aire al setembre, quan la seva quota de pantalla ha crescut 2,5 punts en relació amb el mes anterior, i la distància sobre la segona classificada, Telecinco, s'ha eixamplat fins a 1,4 punts.

TV3

Reforça el seu lideratge, però el Super3 s'enfonsa encara més

TV3 ha inaugurat la temporada amb bones sensacions i consolidant un lideratge que ja fa més de dos anys que dura però que a l'estiu va perillar. La cadena pública ha passat del 10,9% de l'agost (la pitjor dada dels últims dos anys) a un 13,4%, un registre que li permet distanciar-se de les seves rivals però que no es pot considerar especialment positiu, ja que es tracta de la tercera dada més baixa en temporada regular (és a dir, descomptant el juliol i l'agost) des del setembre del 2017.

En tot cas, aquesta no és la pitjor notícia que ha deixat el setembre a la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA). El canal Super3/33 s'ha quedat aquest mes amb un preocupant 0,6% de quota de pantalla, la pitjor dada des que el canal infantil i el cultural es van unir, avui fa exactament set anys. Al gener aquesta cadena va obtenir un 1% de 'share', però des de llavors s'ha anat desinflant progressivament. Fa un mes ja va marcar un mínim històric del 0,7%, que ara encara s'ha rebaixat una dècima més. És significatiu que tant Boing com Disney (els dos canals infantils privats que es poden trobar a la TDT) hagin aconseguit els últims tres mesos un 1% de quota, que en tots dos casos és el millor resultat de l'any. Mentrestant, Clan, la proposta infantil de TVE, segueix liderant còmodament aquest segment a Catalunya, amb un 1,8% al setembre.

No li van gaire millor les coses a Esport3, que també ha tancat el mes amb un 0,6%, una dècima menys que a l'agost (però dues per sobre del 0,4% del juliol). El 3/24, per la seva banda, ha pujat mig punt, fins al 2,1%. En conjunt, els canals de la CCMA han obtingut al setembre un 16,7% de quota, tres punts més que a l'agost.

Canals privats espanyols

Telecinco fa el millor resultat en tres anys i Antena 3 frega el mínim històric

Telecinco conserva la segona posició que ocupa des de l'abril i ho fa, a més, amb un creixement notable: del 10,3% de fa un mes ha passat un 12% que representa el seu millor registre des del novembre del 2016. Tot i així, el canal de Mediaset està ara molt més lluny del lideratge (el va tenir a poques dècimes al juliol i l'agost, i ara s'ha quedat a 1,4 punts de TV3), però en canvi eixampla molt l'avantatge respecte a Antena 3, que ha perdut mig punt i ha obtingut un 8,7%, la segona pitjor dada de la seva història a Catalunya. Aquests dos canals estan separats ara per 3,3 punts, la distància més gran des del juny del 2016.

Per la seva banda, La Sexta atura la davallada dels quatre mesos anteriors i creix dues dècimes, fins al 6,4%, un resultat que li permet salvar pels pèls la quarta posició però que, si es deixen de banda els mesos de juliol i agost, és la pitjor dada des del gener de l'any passat. En canvi, Cuatro ha tret profit de l'emissió del Mundial de bàsquet i, per primer cop aquest any, supera el 5% de 'share'. En concret ha fet un 5,1%, dues dècimes per sobre del resultat de l'agost.

Per grups, la victòria de Mediaset és incontestable: els seus canals sumen un 26,5% de quota i els d'Atresmedia es queden amb un 22,6%.

TVE

La 1 s'acosta al quart lloc tot i fer un resultat discret

La 1 acumula quatre mesos seguits a l'alça, des del mínim històric del 5,6% del juny, i al setembre ha aconseguit un 6,3% de quota, tres dècimes més que a l'agost. Això li permet col·locar-se tan sols una dècima per darrere de La Sexta i, per tant, a tocar d'una quarta plaça que no ocupa en solitari des del desembre (al gener van empatar). Ara bé, el resultat d'aquest mes no es pot considerar gaire positiu per a la cadena pública estatal: fins fa set mesos, un 6,3% era la pitjor dada que havia obtingut mai a Catalunya. Ara és la tercera més alta de l'any. Sumant-hi la resta de canals, TVE ha tancat el setembre amb un 11,9%.

8TV

La tímida remuntada de l'estiu no té continuïtat

Semblava que la incorporació a la graella de sèries antigues de TV3 havia donat un petit impuls a 8TV, però el resultat d'aquest mes ho ha començat a desmentir. Després quatre mesos en un mínim històric del 0,5%, al juliol la cadena privada va guanyar una dècima i a l'agost una altra, fins a situar-se al 0,7%. Però al setembre aquest creixement s'ha aturat i el canal del Grupo Godó ha baixat novament fins al 0,6%. Amb aquesta mínima aportació al resultat de la CCMA, la quota del català se situa en el 17,3%. Mentrestant, al País Valencià, À Punt fa el seu millor resultat amb un 2,7% (dues dècimes més que a l'agost), i a les illes Balears IB3 també puja dues dècimes i obté un 3,7%.

Resultats a Espanya

Telecinco es dispara i obre forat respecte a Antena 3

Telecinco ha sigut el canal més vist a Espanya per tretzè mes consecutiu. El canal de Mediaset ha pujat 2,3 punts en un mes i ha arribat al 15% de quota, el seu millor resultat des del juny del 2018. Antena 3 també ha crescut, però només una dècima, i amb un 11,3% s'ha quedat a 3,7 punts de la primera posició. El tercer lloc és per a La 1, que després d'un estiu nefast, en què va marcar els tres pitjors registres de la seva història al conjunt de l'Estat, ara surt del pou amb un creixement de 0,8 punts que la situa en el 9,5%. Tant La Sexta com Cuatro guanyen sis dècimes i se situen, respectivament, en el 6,6% i el 5,8%.

stats