AUDIÈNCIES
Mèdia02/10/2017

TV3 regna en solitari en un mes d’alta intensitat informativa

La televisió pública tanca el mes de setembre superant Telecinco per gairebé quatre punts

Alejandra Palés
i Alejandra Palés

BarcelonaDesprés que a l’agost aconseguís empatar amb Telecino, TV3 ha confirmat la seva línia ascendent amb el lideratge en solitari del mes de setembre. La televisió pública ha obtingut una quota mitjana del 13%, 3,7 punts per sobre de Telecinco, la distància més gran dels últims quatre anys.

Inscriu-te a la newsletter La carrera per ser la millor sèrie de l'anyTotes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

TV3

Cargando
No hay anuncios

La informació i les estrenes de tardor, claus del lideratge

Part dels bons resultats de setembre de la cadena es deuen al bon paper dels seus informatius. La intensitat informativa, vinculada a la celebració del referèndum de l’1-O, ha impulsat els Telenoticíes de la cadena a les primeres posicions del rànquing dels programes més vistos del mes. De fet, l’edició del Telenotícies vespre del 20 de setembre -dia en què es va fer seguiment de les operacions policials per aturar l’1-O i la consegüent resposta de la ciutadania- encapçala el rànquing de programes més vistos del mes, amb 975.000 espectadors i una quota de pantalla del 33,5%. Aquell dia, el share de TV3 es va enfilar fins al 22% i va deixar molt enrere Telecinco, que amb un 9% de quota de pantalla va ser la segona cadena més vista del dia.

Cargando
No hay anuncios

A banda dels informatius, la bona acollida d’algunes de les estrenes de la tardor també han contribuït a donar el lideratge a TV3. Nous espais com Preguntes freqüents i Està passant han debutat amb bon peu i entren en el rànquing dels programes més vistos. L’entrega del programa de debat de Ricard Ustrell dedicada al referèndum entra en la llista dels vint espais més vistos del mes, amb 443.000 espectadors i una quota del 19,1%. L’informatiu satíric Està passant ocupa la vintena posició amb 395.000 espectadors i un share de 18,9%.

L’empenta dels serveis informatius de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals es constata amb el nou rècord del 3/24, que amb un 2,9% de quota supera la seva anterior millor dada, el 2,2% aconseguit aquest mes d’agost.

Cargando
No hay anuncios

Canals privats espanyols

Telecinco punxa i La Sexta obté el seu millor registre

Cargando
No hay anuncios

Des del mes de maig, quan la televisió de Mediaset va aconseguir la millor dada del 2017, un 11,8% de quota, Telecinco ha mostrat una tendència descendent, fins a arribar a la dada més baixa de l’any, un 9,3% de quota, aconseguida aquest setembre. Els mals resultats la situen a només dues dècimes de distància d’Antena 3, que li trepitja els talons amb un 9,1%, una dècima menys que a l’agost.

La Sexta, una de les privades que més atenció han prestat a l’1-O, aconsegueix un 6,7% de quota de pantalla, la seva millor dada del 2017. L’exemple més clar de l’impacte de l’actualitat catalana en la programació de La Sexta és l’entrevista de Jordi Évole a Carles Puigdemont, l’espai més vist de la cadena al setembre i el tercer en el rànquing general. La segona cadena d’Atresmedia agafa embranzida i treu un punt d’avantatge a la seva rival directa, Cuatro, que obté un 5,7%. Tot i que la segona de Mediaset ha sumat tres dècimes, no aconsegueix fer ombra a La Sexta.

Cargando
No hay anuncios

TVE

Mostra una tímida millora i es manté com el quart canal

Cargando
No hay anuncios

La televisió pública espanyola augmenta lleument les seves dades d’audiència, tot i que no li serveix per entrar en el grup dels tres canals més vistos. Del 7,3% de l’agost passa a un 7,9%.

Pel que fa als seus programes més vistos, TVE va aconseguir la seva millor xifra de setembre amb el partit de futbol de classificació per al Mundial que va enfrontar Espanya i Itàlia. L’emissió va aconseguir un 30,3% de share i va ser seguida per 586.000 espectadors. Més enllà de l’esport, Masterchef celebrity, un dels programes estrella de la cadena, aconsegueix mantenir l’audiència del canal a Catalunya.

Cargando
No hay anuncios

8TV

El canal del Grupo Godó mostra lleus símptomes de millora

Cargando
No hay anuncios

8TV obté un 2,4% amb la seva nova programació en marxa, que va començar el 28 d’agost, i millora lleument les seves dades dels dos mesos anteriors. 8 al dia, en la seva nova etapa sense Josep Cuní al capdavant, obté una quota de pantalla del 3,7%.

Resultats a Espanya

Telecinco manté el seu lideratge i Antena 3 millora les seves dades

A Espanya el lideratge continua estable en mans de Telecinco, per vuitè mes consecutiu. El canal ha sumat una dècima al seu registre de l’agost i obté un 12, 6%. Amb aquesta dada, la cadena de Mediaset avantatja en nou dècimes la segona classificada, Antena 3, que aconsegueix un 11,7%, dues dècimes més respecte a l’agost. La 1 segueix sent el tercer canal, amb un 10,8%, tres dècimes més que a l’agost.

Com a Catalunya, a Espanya la Sexta també obté la seva millor dada del 2017, un 6,8%. Amb aquest registre, que suma vuit dècimes respecte a l’agost, la segona d’Atresmedia es converteix en el canal que més creix i s’allunya de Cuatro (6,4%). Les dues rivals van empatar a l’agost amb un 6%.