Audiències

TV3 registra el millor agost dels últims 15 anys

A Espanya, Antena 3 suma el desè mes consecutiu com a líder

Lewandowski durant el Gamper
3 min

BarcelonaL’estiu tampoc es resisteix a TV3. La televisió pública ha sigut a l’agost la cadena més vista i ha aconseguit un 13,6% de quota de pantalla, el millor registre per a aquest mes dels últims 15 anys. D’aquesta manera, TV3 suma tretze mesos ininterromputs com a líder.

CCMA

TV3 ha tancat l'estiu com a líder i ha estat la cadena més vista en 30 dels 31 dies del mes. En el rànquing dels programes més vistos, la televisió pública catalana és omnipresent: els deu primers llocs estan ocupats per propostes seves. Entre les que millor han funcionat destaca el futbol, amb la retransmissió del trofeu Joan Gamper, tant el masculí (el més vist del mes) com el femení, així com el partit solidari en favor de la lluita contra l'ELA.

Pel que fa a l'entreteniment, Joc de cartes ha tornat a demostrar que el seu èxit no depèn de l'estació de l'any i que la versió d'estiu és tant o més popular que la de tardor. L'emissió d'aquesta setmana, la que estava dedicada als restaurants de càmpings de la Costa Daurada, ha sigut la més vista de l'estiu, amb 437.000 espectadors i una quota de pantalla del 24,1%. A més, s'ha convertit en el setè espai més vist del mes. Altres apostes de l'estiu, com la sèrie danesa Hotel Voramar, han captat l'atenció de l'audiència i han fet que TV3 liderés amb solvència la franja de prime time.

Resta de cadenes en català

8TV continua movent-se en les mateixes dades que obtenia al juliol, tot i patir un petit descens. El canal privat ha registrat una quota del 0,7%, unes xifres que la direcció de la cadena volen millorar amb els fitxatges que ha anunciat de cara a la nova temporada, com ara Gabriel Rufián o el periodista esportiu Dani Senabre. Pel que fa a altres televisions autonòmiques en català, bones notícies per À Punt, que suma mig punt i assoleix una quota de pantalla del 3,2%. IB3 també millora respecte a la patacada del juliol i suma quatre dècimes que fan que la seva quota de pantalla sigui del 5,7%.

Grup RTVE

La situació de La 1 a Catalunya no millora, més aviat al contrari. La pública espanyola tanca l'agost amb un 6,2% de quota de pantalla, un descens de quatre dècimes respecte al juliol, quan va obtenir un share del 6,8%, la seva actual quota mitjana. La 2, en canvi, segueix amb el seu tímid ascens: si al juliol havia aconseguit assolir la fita del 3%, a l'agost l'ha superat i passa a tenir una quota del 3,1%, una nota superior a la dels tres canals temàtics de TV3 –3/24, Super 3/33 i Esports 3– sumats.

Privades espanyoles

Telecinco ja no està tranquil·la ni a Catalunya, on fins ara era la segona opció. L'agost ha sigut un mes excel·lent per a Antena 3, que gràcies als informatius i a Pasapalabra ha escombrat la primera cadena de Mediaset amb una quota del 10,3%, una xifra que li permet ser la segona cadena més vista. En canvi, Telecinco, pràcticament desapareguda del rànquing dels programes més vistos, s'ha de conformar amb un 8,1%. Pel que fa a les segones cadenes dels dos grans grups mediàtics espanyols, la victòria també és per a Atresmedia, ja que La Sexta, amb un 5,5% de quota de pantalla, supera amb facilitat una Cuatro cada dia més moribunda.

Resultats a Espanya

Antena 3 arriba a la xifra rodona de deu mesos consecutius sent líder i monopolitza el rànquing de les deu emissions més vistes del mes (les nou primeres posicions corresponen als informatius de la cadena, i la desena és per a Pasapalabra). Per si aquest triomf no fos suficient, la primera cadena d'Atresmedia signa el millor agost dels últims vuit anys. Telecinco no només ha de fer front al fet que Antena 3 l'ha tornat a superar, sinó també a l'evidència que ha perdut més de dos punts respecte al mes de juliol.

stats