Televisió
Mèdia10/02/2021

TV3 recupera els 'talent shows' amb 'A2Veus'

El concurs és un format transmèdia que combina l'emissió convencional amb continguts digitals exclusius

Des d'Oh happy day, que es va deixar d'emetre el 2017, TV3 tenia abandonats els talent shows musicals. Ara la televisió pública vol posar remei a aquest oblit amb A2Veus, un nou format trasmèdia que combina emissions convencionals per TV3 i digitals a través de les xarxes de la corporació. El programa, que arrenca aquest dijous en la seva versió online, reuneix cantants amateurs amb els seus ídols musicals, com Beth Rodergas o Judit Neddermann.

Inscriu-te a la newsletter L'hora dels introvertitsTotes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

El programa té dues vides diferenciades, la digital i la de l'emissió lineal. Cada dijous al vespre, abans que es pongui el sol, A2Veus emetrà a través de les xarxes –YouTube, Instagram, la web de TV3 i TV3 a la carta– un concert en directe d'un cantant o grup reconegut des d'una localització sorpresa i emblemàtica de Catalunya. L'encarregada de donar el tret de sortida és Beth Rodergas, que protagonitzarà el primer dels concerts online, que s'emet aquest dijous a les 16.30 h. Al llarg d'aquesta primera temporada, participaran en el programa altres grups i cantants coneguts com Gertrudis, Roba Estesa, Doctor Prats, 31 FAM i Judit Neddermann. Aquest concert online té un component de talent show, ja que el cantant professional tria entre dos aspirants qui serà el concursant que l'acompanyarà a l'escenari per cantar un duet. La directora del programa, Amaia Saldise detalla que la tria final que fa el cantant de cada guanyador es fa a cegues, només escoltant la seva veu, i no serà fins al dia del concert quan els dos aspirants de cada programa sabran qui serà el guanyador”. Un cop acabat el concert, i a mode d’epíleg, s’establirà una breu conversa entre els dos en què, a més, respondran preguntes que els espectadors facin en directe a través de les xarxes socials.

Cargando
No hay anuncios

Continuació a la televisió convencional

Després del concert digital, és el torn de la part televisiva del concert. Una setmana més tard de la retransmissió del primer concert, el dijous 18 de febrer a les 23.10 h, TV3 emetrà la part de talent show del programa en la qual es mostra el procés que culmina amb l'elecció del concursant que participa en l'actuació de Beth Rodergas. Aquesta dinàmica se seguirà cada setmana amb un cantant diferent. Els responsables d'A2Veus inverteixen així la narrativa habitual dels talent shows: si els espectadors van veure el concert digital ja coneixen el guanyador i ara descobriran com va ser el càsting i com es va preparar la cançó per cantar amb el seu professional. La part televisiva del concurs començarà mostrant l'artista principal, que explicarà quina seria la segona veu ideal per fer un concert i quina cançó li agradaria compartir amb ella. A partir d’aquí, comença el procés de càsting, en què es triaran dos aspirants que iniciaran una fase de formació amb la pianista Laura Andrés –coneguda per haver sigut una de les professores d'OT– per preparar la cançó que hauran d’interpretar a duo en el concert. A aquesta preparació s’hi afegiran proves i experiències relacionades amb la veu que acostaran els concursants una mica més als seus ídols.

Cargando
No hay anuncios

A2Veus neix de la col·laboració entre la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals i el departament de Cultura de la Generalitat, que al juliol van obrir una convocatòria per a projectes innovadors i reactivar el sector. "La pandèmia va posar de manifest que necessitàvem més cultura als mitjans i, alhora, necessitàvem muscular la indústria", explica Miquel Curanta, director de l’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC). Per a Curanta, la tria de la proposta d'A2Veus és un win-win perquè és una aposta que uneix música i promoció del territori. Cristian Trepat, cap d’entreteniment i actualitat de TV3, assegura que el programa fa "de la necessitat virtut perquè les condicions pressupostàries no són de gran talent show" i aconsegueix reinventar el format. Eric Dexeus, productor executiu del programa, admet que la manera de consumir cultura durant la pandèmia va inspirar aquesta part del talent. "Volem dirigir-nos al gran públic perquè la gent acabi amb necessitat d’anar a un concert quan es pugui", assegura.

La directora d'A2Veus reconeix que es tracta d'un programa petit però defensa que posa en valor la música i el territori amb l'elecció de les localitzacions del concert digital. Una de les particularitats de l'espai és que, a diferència d'altres talent shows, no compta amb presentador. "Els veritables protagonistes del programa són els artistes i els concursants. Ells expliquen la història a mesura que es van encadenant les diferents fases del concurs i ho fan de manera íntima i real”, explica.