TV3 prepara un programa només per a web
Bibana Ballbè i Valentí Sanjuan presentaran 'Etiquetats', en què col·laboraran els Love of Lesbian
Barcelona.El nou projecte de TV3 no es veurà per televisió. Etiquetats , que aquesta setmana s'ha començat a presentar a través de les xarxes socials, s'emetrà únicament a través de la web de la cadena i es convertirà, per tant, en el primer programa web de la seva història. De fet, Bibiana Ballbè, que presentarà l'espai al costat de Valentí Sanjuan, ha explicat a l'ARA que l'objectiu és "fer néixer el primer programa online d'un canal de televisió".
Etiquetats s'estrenarà el 4 de març i s'emetrà cada dilluns a la nit -"després de Polseres vermelles ", destaca la presentadora-, en directe des de la seu de Disseny Hub Barelona. "El format és el d'un late night , una hora i mitja en què barrejarem humor, entreteniment, cultura i tendències", diu Ballbè, però amb un plantejament que "s'allunya de la televisió convencional, perquè és molt flexible i no ensenya només el programa en si, sinó també com es fa". L'espai, doncs, està pensat des del principi amb la idea d'emetre'l a través d'internet i amb la voluntat "que totes les seccions tinguin molta vida a la xarxa". Per això s'ha dissenyat de manera que sigui "molt segmentable", amb seccions "curtes" que es puguin convertir en "vídeos autònoms que circulin per la xarxa".
Col·laboradors confirmats
En aquest sentit, s'han buscat també "col·laboradors potents" i amb una presència destacada a les xarxes socials, per afavorir aquesta segona vida de les seccions més enllà de l'emissió original. Entre aquests col·laboradors, que participaran setmanalment a l'espai, hi ha el grup Love of Lesbian; el cantant i humorista El Niño de la Hipoteca, que resumirà en forma de cançons els temes més vius a les xarxes socials, i el monologuista Loulogio, que parlarà sobre economia i buscarà maneres imaginatives per sortir de la crisi. Aquests són els noms que s'han avançat fins ara, però cada tarda l'equip del programa n'afegeix un de nou a la llista a través de Facebook i Twitter.
A més dels seccionistes habituals, cada edició d'Etiquetats comptarà amb la presència d'un monologuista i s'acomiadarà amb una breu actuació musical. El concert, però, s'allargarà durant mitja hora més per al públic assistent al plató, i es penjarà a les xarxes com una peça independent.
El plantejament del programa recorda molt el projecte Visto lo visto , un espai que presenta el mateix Valentí Sanjuan i que s'emet cada dijous al vespre en directe a través d'internet i des de l'Alexandra Teatre de Barcelona. "Han demostrat que funciona molt bé, que hi ha un públic creixent per a aquest tipus de formats, i hem exportat la fórmula a una altra plataforma com és TV3", admet Ballbè. Malgrat les coincidències -El Niño de la Hipoteca i Loulogio també col·laboren a Visto lo visto -, la presentadora remarca que el trasllat al canal públic ha comportat diversos canvis, per adaptar el format "a la línia de TV3".
Segons ella, la cadena va veure el projecte amb molt bons ulls des del primer moment: "TV3 sempre ha sigut pionera en el sector digital, i van veure que això era una gran oportunitat. El programa neix molt en la línia de la cadena d'innovar en aquest camp", assegura Ballbè.