01/11/2015

TV3 manté a ratlla els rivals

3 min
El partit del BATE Boríssov contra el Barça ha sigut l’espai televisiu més vist de l’octubre  a Catalunya.

BarcelonaEl mes d’octubre es tanca televisivament sense canvis apreciables al podi, tot i que sí que hi ha un canvi important entre els segons canals, ja que La Sexta ha avançat Cuatro. Mentrestant, La 1 es recupera molt tímidament i 13TV marca el seu millor resultat d’aquest 2015.

TV3

El futbol i les estrenes li permeten mantenir el primer lloc

Amb un 13,1%, TV3 ha aconseguit un lideratge còmode, amb un punt de distància respecte al segon classificat. Les bones dades dels partits de Champions del Barça amb el BATE Boríssov i el Bayer Leverkusen, juntament amb el de les estrenes de Merlí i Economia en colors, han ajudat a consolidar uns resultats que milloren en sis dècimes els obtinguts pel canal públic el mes de setembre i són la seva segona millor dada d’aquest 2015, per darrere del juny. Un altre dels puntals d’audiència són els informatius: el TN migdia ha fet un 29,4% i ha sigut el més vist des de l’octubre de l’any passat.

El Super3/33 va repetir les dades del mes passat i es queda en l’1,4%. El 3/24, per part seva, marca un 1,4%: en aquest cas hi ha una pèrdua de set dècimes respecte al 2,1% del setembre, tot i que aquella dada -la més alta, de llarg, de l’any- estava catapultada per l’efecte 27-S. Finalment, Esport3 perd una dècima i es queda en el 0,9%.

Més enllà de les dades quantitatives, TV3 obté un bon resultat en l’anomenat panel GFK, en què es demana a un grup fix de participants la seva valoració dels programes que veuen. El primer canal de la Corporació obté un 8,3 de nota que iguala el seu rècord històric i la fa repetir, de nou, com a canal generalista més ben valorat. El viatge de Companys ha rebut un 8,7 i Economia en colors un 8,4.

8TV

Baixa tres dècimes i apunta a un descens en el global de l’any

La cadena del grup Godó acusa la ressaca del 27-S i es deixa tres dècimes respecte als resultats de setembre. El 3,6% obtingut a l’octubre és, tot i això, la seva tercera millor dada d’aquest 2015, un any en què, de moment, aconsegueix una mitjana del 3,2%, tres dècimes per sota del que va aconseguir en el global de l’any passat: molt haurien de millorar les dades en els dos últims mesos de l’any per salvar l’any marcant-hi una millora. Sumant els canals de la Corporació i 8TV, el català obté una quota de pantalla del 20,4%: al setembre va ser del 20,9%.

TVE

Una millora massa tímida, d’entre les més baixes del 2015

El canal públic espanyol atura la seva caiguda lliure. Al setembre, amb un 6,5%, va fer una de les pitjors dades a Catalunya. Però aquest octubre ha aconseguit marcar un punt d’inflexió i situar-se en un 6,9% que, tot i així, és la tercera pitjor dada de l’any. A més, La 1 torna a quedar per sota de La Sexta, quan un any i escaig enrere la cadena competia amb els primers canals del duopoli -Telecinco i Antena 3-, que ara li queden lluny, a més de quatre punts de distància. La 2, per part seva, també està en crisi: repeteix el 2,1% del mes passat, en el que resulta la seva dada més baixa d’aquest 2015.

Privades espanyoles

La Sexta puja i aconsegueix superar Cuatro

Atresmedia es treu una espina: després d’un setembre en què va perdre els tres partits que juga (la batalla pel primer canal, la del segon canal i el global de grup) aquesta vegada se n’apunta una. Antena 3 (11,5%) perd de nou la seva batalla contra Telecinco (12,1%) -de fet, només ha guanyat a l’agost i ha empatat al gener- però La Sexta remunta i passa del 6,6% al 7,1% en un mes, la qual cosa li permet avançar Cuatro, que al seu torn retrocedeix aquest octubre del 7,0% al 6,3%. Sumant-hi tots els canals -i tenint en compte que Atresmedia en té un de menys- Mediaset aconsegueix el 27,0% i el seu rival el 25%. Aquest és el quart mes que la cadena de Planeta té en marxa el nou canal Mega, que ha marcat un 1,9% aquest octubre. Lluny de la batalla entre els dos gegants del duopoli, 13TV ha aconseguit aquest octubre un 1,3%, la qual cosa constitueix el seu millor resultat des de principi d’any.

Resultats a Espanya

Telecinco segueix imbatible i puja fins al 15,1%

Telecinco millora dues dècimes i marca un 15,1%, prou per tenir un avantatge còmode respecte d’Antena 3, que es queda en el 14,0%. L’èxit de La Voz kids és un dels factors que explica les bones dades del canal de Berlusconi, ja que les seves cinc emissions més vistes corresponen a aquest talent. A més distància, La 1 salva el doble dígit en pujar tres dècimes i aterrar en el 10,0%. El canal públic espanyol ha millorat els resultats en bona part gràcies al programa En tu casa o en la mía, de Bertín Osborne. La Sexta puja sis dècimes i s’instal·la en el 7,3%, mentre que Cuatro en baixa set i es queda en el 6,7%. Per grups, Mediaset fa un 30,4% contra el 27,9% d’Atresmedia.

stats