TV3
Mèdia 01/06/2022

TV3 lidera el maig amb audiències de rècord per a 'Crims'

Les votacions d'Eurovisió són l'emissió més vista del mes

3 min
Fotograma de 'Crims'.

BarcelonaPocs ensurts per a TV3 aquest maig: la televisió pública ha sigut la cadena més vista, amb una quota del 13,9%, una xifra que li permet treure un avantatge de 2,9 punts a la segona classificada, Telecinco. TV3 ha augmentat dues dècimes respecte a l'abril (quan va obtenir un 13,7% de quota de pantalla) i ocupa vuit dels deu llocs de les emissions més vistes del mes.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Entre els triomfs de TV3 durant el maig hi ha la nova temporada de Crims, que no només es manté com un dels espais amb més seguiment de la cadena sinó que ha millorat les seves dades d'audiència. El programa de Carles Porta ha aconseguit aquest mes el seu rècord històric d'audiència, assolit amb l'episodi emès el dia 16. El capítol, titulat Manoli, va aconseguir una quota del 26,3% i va ser vist per 635.000 espectadors. Aquestes xifres situen l'episodi com el quart programa més vist del mes a Catalunya al maig i fan que la mitjana mensual de Crims sigui de 590.000 espectadors i un 25,4% de quota de pantalla.

Un altre dels programes que han impulsat les audiències de TV3 durant el maig ha sigut el Sense ficció dedicat a La Trinca. L'espai, el cinquè més vist del mes, amb una quota del 23,6% i 560.000 espectadors. En el rànquing d'aquest mes també hi té un paper destacat l'esport: la retransmissió de la final de la Champions femenina que van jugar el Barça i l'Olympique de Lió la van veure 510.000 espectadors i va obtenir una quota del 33%. L'emissió va liderar la seva franja i es col·loca en setena posició del rànquing global.

Tot i que no entra al llistat dels deu programes més vistos, Eufòria continua donant bon rendiment. La gala del 27 de maig se situa com el setzè espai més vist del mes, amb 331.000 espectadors i una quota del 17,8%.

Els altres canals

Una de les cadenes més beneficiades pel maig ha sigut La 1, que ha emès dos dels grans esdeveniments televisius del mes. La televisió pública espanyola aconsegueix ocupar els dos primers llocs dels programes més vistos. L'or és per a les votacions d'Eurovisió, que a Catalunya van ser vistes per 1,2 milions d'espectadors i van aconseguir un 61,7% de quota de pantalla. El comportament en el conjunt de l'Estat és semblant: les votacions també són el més vist del mes, amb 7,9 milions d'espectadors i una quota de pantalla del 61,3%.

El segon espai més vist és la final de la Champions que van jugar el Reial Madrid i el Liverpool. A Catalunya el partit el van veure 1 milió d'espectadors i va aconseguir una quota del 42,8%, mentre que a l'Estat l'audiència va ser de 7,7 milions i un share del 52,8%.

Amb aquestes dades, La 1 millora ostensiblement la seva audiència. A Catalunya obté un share del 7,9%, una xifra que suposa una millora d'1,7 punts respecte al mes d'abril. A Espanya aconsegueix un 9,5%, la seva millor dada dels últims setze mesos i la seva quota més alta per a un mes de maig des del 2018.

Pel que fa als canals privats, Telecinco recupera la condició de segona cadena més vista a Catalunya després que en els últims tres mesos Antena 3 li passés davant. La primera cadena de Mediaset obté una quota de l'11% i la d'Atresmedia un 10,3%. En el conjunt de l'Estat, però, la situació és diferent: Antena 3 és la cadena més vista amb un 13,6% de share i Telecinco és la segona, amb un 13,1%. De fet, a Espanya Antena 3 domina clarament el rànquing dels programes més vistos: dels 25 llocs que té la llista n'ocupa 18. Les segones cadenes dels dos grups empitjoren les seves dades respecte a l'abril, tant a Catalunya com en el conjunt de l'Estat.

stats