TV3 lidera per cinquè any seguit, però amb el seu mínim històric

i àlex Gutiérrez
02/01/2015
4 min

BarcelonaL’apagada de canals de la TDT ha redundat en un 2014 en què les televisions generalistes han recuperat part de l’audiència perduda els últims anys. Així, les set cadenes principals sumaven un 59,4%, mentre que el 2013 la seva quota conjunta va ser del 56,7%. Aquesta millora no beneficia, però, TV3: la pública catalana marca el seu mínim històric amb un 12,6%, que, tot i així, li permet mantenir el lideratge. A falta de computar les dades del 31 de desembre (que tenen un impacte residual per al resultat global), a Catalunya es van consumir una mitjana de 243 minuts per persona i dia de televisió, set minuts menys que l’any anterior.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

CCMA

La Corporació perd espai i baixa fins al 16,7% de ‘share’

La caiguda de resultats de TV3 llasta la quota de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, que es queda en un 16,7% (mentre que el 2013 va arribar al 17,8%). Així, el Super3/33 va perdre també una dècima i es va quedar en l’1,6%. L’Esport3 també cau, dues dècimes en aquest cas, i es queda en l’1,2%. L’únic canal que millora resultats és el 3/24, que puja una dècima fins a l’1,3%. En tot cas, TV3 aconsegueix liderar 176 jornades de les 364 computades. I en 319 ocasions el programa més vist ho ha estat de la pública catalana, que és també la més ben valorada segons l’empresa GFK, amb un 8,1 sobre 10, la millor nota aconseguida per TV3 des que encarrega aquests estudis qualitatius. En el cas dels informatius, la nota que treu és un 8,2, cosa que converteix els Telenotícies en els més ben valorats dels que es poden veure a Catalunya. En tot cas, a l'hora de valorar l'evolució de les audiències de TV3 cal tenir en compte també l'impacte de la nova distribució dels audímetres segons la llengua de les llars, que penalitza el mercat natural de la pública catalana.

8TV

Amb un 3,6%, empata amb el màxim històric assolit el 2009

La cadena del Grupo Godó creix per tercer any consecutiu i aconsegueix un 3,6%, amb què iguala els resultats del 2009, els més alts que ha aconseguit mai. Però el fet que tant Cuatro com La Sexta -els competidors que té per sobre- hagin pujat encara més fa que la bretxa respecte a l’any passat s’hagi eixamplat i li quedi més lluny fer el sorpasso. L’altre canal que té en marxa Godó, RAC105 TV, suma només un 0,2% d’audiència.

Antena 3

Manté la segona posició, però l’ha de compartir amb Telecinco

Antena 3 va ser la segona televisió més vista el 2013, amb un share del 10,9% i quatre dècimes de marge respecte a la tercera classificada, Telecinco. Enguany repeteix plata, però ha de compartir l’honor amb la seva màxima rival, ja que totes dues cadenes han fet un 11,7% de quota a Catalunya. La cadena és forta, sobretot, els caps de setmana, quan acostuma a aconseguir el lideratge.

Telecinco

Empata a Catalunya, però lidera el 2014 en el conjunt d’Espanya

Telecinco fa un salt notable a Catalunya aquest 2014. Trenca la tendència negativa dels últims anys i passa del 10,5% fins a l’11,7%. Malgrat aquest empat amb Antena 3, la cadena de Berlusconi obté el seu principal objectiu: liderar el 2014 a Espanya. Així, acabarà l’any amb un 14,6%, un punt més que Antena 3, la seva immediata competidora.

La 1

Mínim històric a Espanya i lleu recuperació a Catalunya

La 1 certifica l’ annus horribilis d’aquest 2014 amb un 10% a Espanya, que suposa la seva dada més baixa històrica, i es queda al límit de perdre el doble dígit. A Catalunya encara obté una dada més baixa, amb el 7,3%, però pot vendre almenys que guanya per primer cop audiència en molts anys, ni que sigui només dues dècimes respecte a l’exercici del 2013.

La Sexta

La cadena certifica el seu millor any amb un 6,3% de quota

La Sexta, que va ser absorbida de manera efectiva per Atresmedia el 2013, ha fet el seu millor any, tant a Catalunya com a Espanya. Al conjunt de l’Estat, tancarà amb un 7,2% que supera en quatre dècimes el millor resultat assolit fins al moment, l’any 2009. A Catalunya, mentrestant, puja del 5,8% al 6,3% i aconsegueix -encara que sigui pel marge mínim d’una dècima- la cinquena posició, ja molt a prop de La 1. I la cirereta: Jordi Évole col·loca un parell de programes seus entre els més vistos de tot l’any, en un rànquing dominat de manera aclaparadora pel futbol.

Cuatro

Continua guanyant espai a Catalunya, amb un 6,2%

La germana petita de Telecinco encadena un segon any de creixement a Catalunya després d’haver anat cedint quota de pantalla els anys anteriors. Així, puja del 5,5% fins al 6,2%. Millora resultats també a Espanya de manera notable (creix del 6% al 6,8%), però en aquest cas queda lluny encara dels seus millors temps, com quan va assolir un 8,6% el 2008, impulsada pels partits de l’Eurocopa.

Cadenes temàtiques

Factoría de Ficción segueix com a líder de les especialitzades

El 2014 haurà sigut l’any de l’apagada de la TDT: una decisió del govern espanyol -sustentada polèmicament en una sentència del Suprem- va eliminar 9 canals del dial, amb Mediaset i Atresmedia com a principals perjudicades. De les cadenes supervivents, Factoría de Ficción acaba com la millor classificada, amb un 3% de share. A prop hi té, però, Neox, del grup rival, que tanca l’exercici amb un 2,6%. El bronze torna a ser per a Mediaset, que aconsegueix un 2,5% de quota amb el canal Divinity, orientat a un públic femení. D’altra banda, la cadena dels bisbes espanyols, 13TV, aconsegueix un 1,2% a Catalunya en el primer any en què no té la competència d’Intereconomía.

stats