TV3 lidera i Antena 3 ja és la segona cadena més vista a Catalunya
Al conjunt de l'estat espanyol, la primera cadena d'Atresmedia és l'opció preferida dels espectadors
BarcelonaTV3 segueix liderant amb pas ferm, però el rànquing de cadenes més vistes a Catalunya experimenta canvis significatius. Després d'aconseguir ser el canal més vist a Espanya, Antena 3 s'ha situat com la segona cadena a Catalunya, a una distància considerable de Telecinco.
CCMA
Mes de rècord per als programes icònics de TV3
La televisió pública suma un nou mes com a líder, i aconsegueix una quota de pantalla del 14,6%, una xifra que fa que superi la segona classificada (Antena 3) en dos punts i mig. TV3 ha sigut la cadena preferida dels catalans 25 dies dels 28 del mes de febrer i amb el Telenotícies vespre del 21 de febrer aconsegueix ocupar la posició del programa més vist del mes.
Els telenotícies són la locomotora del tren de TV3, però aquest mes també hi ha hagut bones notícies per a altres espais: alguns dels programes més destacats de la cadena han aconseguit xifres de rècord. El Polònia del 10 de febrer és el tercer espai més vist del mes i assoleix el millor share del programa d'aquesta temporada, amb un 24% de quota de pantalla i 544.000 espectadors. Per la seva banda, El foraster, amb la seva visita al Vendrell i el Montmell, emesa el 7 de febrer, va aconseguir el seu millor resultat des del 4 de gener del 2021: una quota del 25,6% 512.000 espectadors, xifres que el converteixen en el cinquè espai més vist del febrer. El programa de Masferrer també és un dels més consumits al TV3 a la carta. També han fet rècord de temporada el Preguntes freqüents –17,4% i 260.000 espectadors, el 26 de febrer– i el Planta baixa –18% i 189.000 espectadors, el 21 de febrer–. A la llista d'èxits TV3 també hi pot anotar El llop, una de les seves novetats recents, que va aconseguir el seu millor resultat el 2 de febrer, quan va registrar una quota del 15,9% i 317.000 espectadors.
Les bones notícies, però, no arriben fins als canals secundaris de la corporació. Tant l'Esport 3 com el Super3/33 empitjoren els seus registres: el primer passa d'un 0,7% a un 0,6% –que és la seva millor quota en un mes de febrer des del 2017–, mentre que el segon cau del 0,5% al 0,4%. En canvi, el 3/24 es manté en l'1,3% que va obtenir al gener.
Pel que fa a les valoracions qualitatives, recopilades pel panel de Gfk, TV3 continua sent la més ben valorada, amb una nota del 8,5.
Resta de canals en català
8TV es recupera tímidament
El mes de febrer la cadena privada en català ha aconseguit tornar a la quota obtinguda el desembre del 2021, un 0,8%, la xifra més alta dels darrers mesos. Amb tot, caldrà veure si la tendència positiva es manté o tornarà a recular com es va veure a l'inici del 2022. Mals resultats per a IB3, que perd quatre dècimes i ja se situa per sota del 5% amb un 4,6% de quota de pantalla. Menys problemes ha tingut À Punt, que es manté estable en el 2,9% de quota.
RTVE
La pública espanyola no aixeca cap a Catalunya
Pocs motius per a la il·lusió per a RTVE a Catalunya. La 1 obté un share del 6,7%, un empitjorament respecte al desembre i el gener, ja que perd dues dècimes. La 2 aguanta una mica millor i només perd una dècima i passa del 2,8% al 2,7%. També hi ha pèrdues al canal infantil Clan, que recula una dècima i es queda en una quota del 0,4%, la seva xifra mínima des de fa mesos, i a Teledeporte, que també es deixa una dècima pel camí. L'únic canal temàtic de l'ens que tanca el febrer amb dignitat és l'informatiu 24 h, que suma dues dècimes i arriba al 0,7%.
Canals privats espanyols
Antena 3 també supera Telecinco a Catalunya
Fins ara a Telecinco li quedava el consol de ser la segona cadena més vista a Catalunya després de perdre el lideratge a Espanya. Aquest mes de febrer no té ni aquesta alegria. Antena 3 li ha passat al davant amb contundència. La primera cadena d'Atresmedia, ajudada pels seus informatius i per Pasapalabra i Tu cara me suena, ha passat d'una quota de l'11,1% al gener a un 12,1% al febrer. Aquest share fa que Telecinco quedi en tercera posició del rànquing català, ja que es manté en la quota de l'11,2% que ja havia obtingut al gener.
Les bones dades d'Antena 3 no són l'única alegria d'Atresmedia a Catalunya: La Sexta també fa un important salt i passa d'un 5,6% de quota a un 6,9% de share. En canvi, Cuatro passa penúries i s'ha d'acontentar amb un 4,8%.
Resultats a Espanya
Antena 3 es consolida com el nou líder
El sorpasso d'Antena 3 a Telecinco ja no és una anècdota. La primera cadena d'Atresmedia ja porta quatre mesos com a líder a l'estat espanyol i feia quatre anys que no aconseguia ser la cadena més vista del febrer. Enguany ha obtingut una quota de pantalla del 14,4%, una xifra que fa que tregui gairebé un punt a Telecinco, que es queda amb un 13,5%, el seu pitjor resultat per a un mes de febrer en cinc anys. Tot i així, la primera cadena de Mediaset aconsegueix el triomf de figurar al capdavant del rànquing dels programes més vistos del mes. Ho fa amb l'emissió del partit de la Copa del Rei que va enfrontar l'Athletic de Bilbao i el Reial Madrid, que va registrar una quota del 28% i 4,4 milions d'espectadors.
Pel que fa a la resta de cadenes dels dos grups privats, La Sexta millora considerablement els resultats sumant 1,2 punts i arriba a una quota del 7,2. En canvi, Cuatro no experimenta canvis i es queda en una quota del 5,3%.