Audiències

TV3, líder tots els dies de març

Telecinco s'enfonsa fins al 9,2%

3 min
El Pep i la Sara, protagonistes de Cucut.

La televisió pública catalana i Antena 3 ja són la parella de ball oficial de les audiències televisives a Catalunya. TV3 continua aferrada al lideratge, mentre que la primera cadena d'Atresmedia confirma la seva superioritat respecte a Telecinco, que ja fa dos mesos que ha perdut la posició de la segona cadena més vista.

Evolució de l'audiència televisiva a Catalunya

Quota de

pantalla (%)

Cuatro

TV3

Telecinco

Antena 3

La 1

La Sexta

8TV

16,4

15,7

15,5

15,2

14,9%

15%

14,8%

13,2%

12,0

11,6

12,5%

11,1%

11,7

10,7%

10%

10,3

10,2

9,9

9,2%

10,4%

9,3

9,1

7,9

7,7

7,2%

7,9

7,3%

7,1

6,7%

6,3

5,8

5,8

5,4

5,0

5%

5,2%

5,0

4,7%

4,4

4,1%

0,8%

0,9

0,8%

0,4%

0%

G

2020

F

M

A

M

J

J

A

S

O

N

D

G

2021

F

M

A

M

J

J

A

S

O

N

D

G

2022

F

M

TV3

Telecinco

Antena 3

La 1

Quota de

pantalla (%)

Cuatro

La Sexta

8TV

14,9%

15%

11,1%

10%

9,2%

7,3%

6,7%

5%

4,7%

0,8%

0%

G

2020

G

2021

G

2022

M

TV3

Telecinco

Antena 3

La 1

Cuatro

La Sexta

8TV

Quota de

pantalla (%)

14,9%

15%

11,1%

10%

9,2%

7,3%

6,7%

5%

4,7%

0,8%

0%

G

2020

G

2021

G

2022

M

CCMA

Bones estrenes de 'Cucut' i 'Eufòria'

TV3 torna a ser líder aquest mes i millora la seva quota de pantalla respecte del febrer. La televisió pública marca un 14,9%, la més alta des del febrer del 2021 i una xifra que li permet treure una distància de 3,8 punts respecte de la segona cadena classificada, Antena 3. Aquesta diferència és la més gran obtinguda per TV3 des del desembre del 2020. A aquesta bona dada cal sumar-hi la fita de no haver deixat anar el lideratge cap dia de març i haver liderat el rànquing de programes durant 30 dies dels 31 que té el mes, sempre gràcies als Telenotícies.

Més enllà dels bons resultats dels Telenotícies, TV3 també pot celebrar aquest març les bones dades d'audiències d'algunes de les seves grans apostes per a la temporada. És el cas de la nova sèrie Cucut, que amb el seu primer episodi se situa com el vuitè espai més vist del mes (446.000 espectadors i una quota de pantalla del 18,7%). També dona motius per l'alegria el talent show Eufòria, que mostra una tendència a l'alça: la seva segona gala, el setzè programa més seguit de març, va aconseguir les millors xifres del programa fins a la data, 353.000 espectadors i una quota de pantalla del 18,3%. A més de les estrenes, pesos pesants de TV3 com Polònia i El foraster, que tot just ha tancat temporada, impulsen la televisió pública.

Pel que fa als canals secundaris de la corporació, també s'hi detecten petites alegries. Tant el 3/24 com l'Esport 3 sumen una dècima respecte del mes passat: el canal informatiu assoleix un share de l'1,4%, i l'esportiu es queda en el 0,7%. En canvi, el Super 3/33 es manté en el 0,4%.

On no hi ha sorpreses és en la valoració qualitativa de la televisió pública, recopilada pel panel de Gfk, que torna a ser del 8,5.

La resta de canals en català

8TV, estable dins la gravetat

Pocs canvis en el canal privat en català: 8TV repeteix en el 0,8% de quota de pantalla i encara no ha aconseguit arribar a l'1% des que va canviar de mans. Pel que fa a IB3, després de la baixada del mes de febrer puja mig punt i assoleix una quota de pantalla del 5,1%. Encara millor li va a À Punt, que suma un punt respecte del febrer i arriba al 3,9% de share.

RTVE

Sense variacions a Catalunya

A Catalunya La 1 no experimenta cap canvi: continua estancada en el 6,7% que ja va obtenir al febrer, quan va perdre dues dècimes respecte dels mesos anteriors. En la mateixa situació es troba La 2, que també repeteix en el 2,7%. En el canal infantil de RTVE, Clan, però les xifres van a la baixa: passa del 0,4% al 0,3%. Les úniques bones notícies per a la corporació espanyola a Catalunya les donen Teledeporte i el canal 24h: el primer passa d'una quota del 0,3% al 0,5% i el segon d'un 0,7% a un 1,1%.

Canals privats espanyols

Telecinco obté els seus pitjors resultats des del 2020

Telecinco sembla que ha perdut definitivament la seva posició com a segona cadena més vista a Catalunya. Amb una quota de l'11,1%, Antena 3 torna a ser la segona classificada, tot i que perd quota respecte del febrer (-1%). Pasapalabra i els informatius continuen sent els seus pilars per captar l'audiència catalana. Atresmedia també pot celebrar les bones xifres de la seva segona cadena, La Sexta, que guanya quatre dècimes i obté un share del 7,3%.

Pel que fa a Mediaset, Telecinco registra una caiguda considerable: perd dos punts respecte del mes de febrer i marca una quota del 9,2%, la seva pitjor nota des del gener del 2020. També cau Cuatro, però en menys grau: perd una dècima respecte del febrer.

Resultats a Espanya

Telecinco i La 1 pateixen el pitjor març de la seva història

La primera cadena d'Atresmedia continua imparable a l'estat espanyol, on és líder per cinquè any consecutiu, tot i que la seva quota de pantalla no varia respecte del febrer. És la primera vegada en la seva història que aconsegueix ser líder en un mes de març. De fet, Antena 3 ocupa les deu primeres posicions del rànquing dels programes més vistos gràcies als informatius. A la segona cadena del grup, La Sexta, també hi ha bones notícies: suma dues dècimes i arriba al 7,4% de quota de pantalla.

En canvi, a Mediaset i a RTVE les coses van pel pedregar. Tant Telecinco com La 1 viuen el pitjor març de la seva història. La cadena de Mediaset perd 1,6 punts (11,9% de quota de pantalla), mentre que La 1 obté una quota del 8,5% (+0,1% respecte del febrer) i La 2 es manté en el 2,9%. Cuatro és l'única que pot presumir d'una millora considerable: guanya mig punt respecte del febrer.

stats