TV3 eixampla distàncies al juny
BarcelonaDesprés de l’ensurt del febrer, en què TV3 va empatar amb Telecinco, la cadena pública signa un final de temporada molt més relaxat, ja que fa la seva segona millor dada de la temporada i deixa les rivals a una distància de seguretat prou àmplia: 1,6 punts en el cas de Telecinco i 2,5 en el d’Antena 3.
TV3
Confirma la tendència a l’alça i marca un 1,3% de quota
TV3 creix per tercer mes consecutiu i acaba el juny amb un 13,3%, una xifra només superada a l’octubre, quan va assolir un 14,2%. La pública va ser líder 19 dels 30 dies del mes, i va aconseguir tenir el programa més vist de la jornada en 29 ocasions de les 30 possibles (amb la final de la Champions com a gran hit ). El canal és, a més, fort en l’horari diürn, quan eleva el seu share fins al 15,1%. TV3 col·loca, a més, 21 programes entre els 40 més seguits al juny. I, més enllà de les xifres d’audiència, ha batut també el seu rècord de valoració qualitativa, segons la taula que elabora l’empresa GFK, ja que ha rebut un 8,3 de nota, la més alta d’un canal generalista. Només la superen les televisions culturals: La 2 (amb un 8,7 de nota) i el 33 (8,2). TV3 ha informat també de quines són les emissions més vistes a la web: lideren els Telenotícies, amb més de 300.000 visitants (que van fer gairebé 700.000 reproduccions). En segon lloc, La Riera, que ha rebut 160.000 visitants i més d’un milió de reproduccions. Cites, que ha obtingut un resultat discret en els audímetres, ha sigut, en canvi, un èxit a la xarxa, amb 127.000 usuaris i més de 400.000 reproduccions.
33 - Esport 3 - 3/24
Cau Esport 3, tot i que la CCMA en conjunt millora resultats
El conjunt de canals de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) millora dues dècimes respecte al 17,2% del maig i passa al 17,4%. Ho fa tot i la caiguda d’Esport 3,que baixa de l’1,5% a l’1,1% i obté la seva pitjor dada de l’any, empatada amb el febrer. El Super3/33, en canvi, iguala la seva millor marca del 2015 amb un 1,6%, i el canal 3/24 suma una dècima fins a l’1,4%.
8TV
Final fluix de temporada per a la televisió del grup Godó
8TV marca un 3,3% al juny, la qual cosa implica igualar el seu resultat més baix de la temporada, que va obtenir també al desembre, al gener i a l’abril. La cadena acumula un 3,4 de mitjana des que va començar el 2015, però s’ha d’enfrontar als dos mesos d’estiu, en els quals queda tradicionalment sota el 3%.
Telecinco / Mediaset
Segueix sent el grup líder, amb un 27,5% de quota de pantalla
Telecinco ha acabat segona, amb un 11,7% que li suposa perdre una dècima respecte al maig. Però Cuatro ha millorat en una dècima fins al 7,2%, així que la suma dels dos canals generalistes queda estable. Com a grup, comptant-hi els temàtics, aconsegueix un 27,5%, que li reporta un còmode lideratge, per davant del 22,3% d’Atresmedia.
Antena 3 / Atresmedia
Perd totes les batalles, però millora dues dècimes com a grup
Antena 3 no aconsegueix derrotar Telecinco, la seva rival directa, ja que es queda a nou dècimes de distància, amb un 10,8%. Tampoc no guanya la batalla dels grups, perquè Mediaset l’avança en 5,2 punts i, finalment, és derrotada també en el xoc de segons canals: el 7,2% de Cuatro supera el 6,8% de La Sexta, que millora tres dècimes.
La 1 / RTVE
Pitjor dada del 2015 tot i la Champions i ‘MasterChef’
La 1, que solia lluitar contra Telecinco i Antena 3, ara ja ho fa contra els segons canals. Dilluns estava empatada amb Cuatro però la final de MasterChef ha decantat la balança en favor de la pública, que aquest mes comptava també amb l’impuls de la final de la Champions. I, tot i aquestes crosses, ha marcat la seva pitjor dada de l’any, amb un 7,4%.
Audiències a Espanya
Telecinco lidera per desè mes consecutiu, però baixa una mica
El primer canal de Mediaset segueix imbatible: tanca el juny amb un 15,2% (dues dècimes menys que al maig) i signa una temporada en què, de mitjana, ha anotat un 14,8% (mentre que Antena 3 ha fet un 13,5% aquest curs i La 1 un 10,0%). En el capítol de televisions temàtiques, Factoría de Ficción ha sigut líder del curs, amb un 3,7% de share. En aquest mes de juny, Antena 3 ha pujat una dècima, fins al 13,1%, i La 1 n’ha perdudes dues, de manera que segueix encallada en les audiències d’un sol dígit, amb un 9,7%. La Sexta repeteix el 7,6% del maig i Cuatro baixa una dècima fins al 7,2%. I si el consum televisiu és un indicatiu de la crisi -el màxim es va registrar en el moment més àlgid de la recessió-, els audímetres suggereixen que el pitjor ha passat. Amb 227 minuts per persona i dia, suposa quatre minuts menys que l’any passat i sis minuts menys que el mes de juny de l’any anterior.