TV3 i Catalunya Ràdio passaran a dir-se 3Cat abans del 2028
La CCMA inicia un procés per instaurar una nova marca única per a tots els seus mitjans
BarcelonaEn una era de múltiples finestres mediàtiques, els mitjans públics de la Generalitat arrossegaven el problema de no tenir una marca única potent, com sí que passa per exemple amb la BBC. Per intentar posar-hi remei, els actuals responsables de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) han empès un procés de convergència per agrupar els continguts radiofònics, televisius, digitals i els que hagin de venir sota una sola denominació: 3Cat. Això suposarà –en un termini per determinar, però dins del mandat actual que acaba el 2028– que TV3 i Catalunya Ràdio acabaran perdent les seves marques actuals.
El logotip s’ha treballat sense agències de disseny externes i és fruit de la col·laboració entre l’àrea d’imatge i la de màrqueting de la casa. D’una banda, s’ha considerat que el magenta és cromàticament proper al vermell de la senyera. Alhora, s’ha evitat el roig pur del logotip actual per la necessitat de dotar-se d’un color identificatiu que no estigui tan present al mercat com el vermell, que en el món de l’streaming s’associa inevitablement a serveis com YouTube o Netflix.
El camí consta de diferents fases. Aquest matí de dimecres es presenta el pla per aconseguir-ho. El primer pas ha estat presentar la marca 3Cat i el logotip, de color magenta, sobre un fons blanc, que es pot estilitzar també en negatiu. La tria del nom obeeix a la voluntat de visualitzar que es tracta de la unió dels dos mitjans més tradicionals: la ràdio, que hi aporta el Cat, i la televisió, que hi suma el 3. La nova plataforma en streaming que naixerà al setembre, ho farà ja amb aquest nom i, a més, tots els programes que es facin a partir de la tardor ja constaran com a “Produït per 3Cat”. La idea de fons és visualitzar que la Corporació és una gran fàbrica de continguts, més que unes antenes televisives o radiofòniques o uns canals de distribució digitals. Això sí, TV3 conservarà durant un temps la seva denominació actual i, pel que fa a Catalunya Ràdio, el seu nom s’escurçarà –també al setembre– a CatRàdio.
“La nova marca neix i parteix de tot allò que ha representat TV3 i Catalunya Ràdio, però amb una mirada endavant. 3Cat ens uneix a tots sota una mateixa marca que vol projectar-se amb força i amb tota l’ambició en aquest món audiovisual tan fragmentat on, per ser més visibles, hem de sumar esforços”, ha destacat durant l’acte de presentació la presidenta de l’ens, Rosa Romà. “La nova marca ens identifica i ens defineix com la gran factoria de continguts audiovisuals de servei públic i en català que distribuirem per totes les finestres de distribució on estigui la ciutadania” ha afegit.
El director de la televisió, Sigfrid Gras, ha justificat el relleu de marca. “TV3 ve de 40 anys de prestigi i èxits. Però, com a director de TV3, també és la meva obligació i la de tots els que estem aquí garantir-ne el futur”. Jordi Borda, director de Catalunya Ràdio, també ha valorat el moviment: “Des de l’orgull i des de la fortalesa de la nostra identitat, abracem el camí que comença ara. Serem els responsables de l’univers d’àudio i ràdio visual que distribuirem i emetrem per les diverses finestres”.