AUDIÈNCIES
Mèdia01/11/2020

TV3 capitalitza l’auge de consum

L’actualitat ajuda la pública a enfilar-se fins al 15,5%, el millor resultat des del març

àlex Gutiérrez
i àlex Gutiérrez

BarcelonaEls catalans van mirar 16 minuts més de televisió aquest octubre en relació al setembre: de 3 hores i 21 minuts a 3 hores i 37 minuts. TV3 és qui ha aprofitat més aquest increment. Tot i que la majoria de televisions generalistes creixen per l’interès informatiu associat al coronavirus i l’augment del consum, és la pública catalana la que es dispara de manera més decidida.

CCMA

Els informatius i el ‘prime time’ garanteixen un lideratge sòlid

TV3 capitalitza, un cop més, els episodis d’intensitat informativa. L’audiència d’aquest mes d’octubre ha pujat del 14% al 15,5% de quota, el creixement més destacat de qualsevol canal a Catalunya. La collita de l’octubre ha sigut especialment bona per a programes com Polònia, Cuines, Joc de cartes, Sense ficció (amb el reportatge sobre el grup Tricicle), Quatre gats i Està passant, ja que tots ells han aconseguit rècords de temporada aquest mes. Un altre èxit del mes va ser la pel·lícula La mort de Guillem, que va ser la més vista des del 23 d’abril del 2018.

Cargando
No hay anuncios

Això sí: els canals temàtics Esport 3 i Super3/33 segueixen en coma. A l’octubre van repetir els resultats del setembre, un 0,4% i un 0,5%, respectivament. En el cas del canal infantil, això suposa repetir el seu mínim històric i cal remuntar-se al gener del 2019 per trobar un resultat que no quedi per sota de la barrera psicològica de l’1%. L’únic consol aquí és el 3/24, que registra un repunt de l’interès i millora la seva xifra en dues dècimes, fins a un 1,6% que, malgrat tot, encara és lluny del 2,6% assolit al març, amb l’inici de la pandèmia.

TV3 és també líder qualitativa. L’empresa GfK li atorga un 8,5 de nota, a partir de les avaluacions d’un panel d’espectadors: la més alta per a una generalista.

Cargando
No hay anuncios

Altres canals en català

8TV, estancada, en un mes de rècord per a À Punt

El 0,8% d’aquest octubre suposa repetir per tercer cop la seva pitjor marca aquest 2020. La suma de canals en català -és a dir, els de la Corporació i el del grup Godó- suma un total del 18,8%. Això suposa una millora d’un 1,7% derivada fonamentalment del creixement de TV3. Al País Valencià, bones notícies per part d’À Punt, que s’enfila mig punt, fins al 3,5%, i marca el seu rècord històric. IB3, en canvi, baixa set dècimes a les Balears i s’instal·la en el 4,3%.

Cargando
No hay anuncios

Grup RTVE

Dades discretes, amb els dos primers canals a la baixa

Els canals públics espanyols no estan fent fortuna a Catalunya tot i haver reforçat la presència de programes en català a la graella. La 1 va perdre sis dècimes, fins al 6,6%, de share i La2 també baixa, en aquest cas del 2,5% al 2,2%. El canal de notícies 24H tanca el mes amb un 0,8% i Clan amb un 1,1% que el converteix en el canal infantil més vist, perquè supera no només el 0,5% del 33/Super3 sinó també el 0,5% de Disney i el 0,8% de Boing.

Cargando
No hay anuncios

Canals privats espanyols

Telecinco segueix regnant, però La Sexta fa forat a Catalunya

El març del 2019 Antena 3 va aconseguir superar per últim cop Telecinco a Catalunya. El primer canal de Mediaset ha regnat des d’aleshores i ho fa també a l’octubre amb un 11% que supera el 9,7% de la cadena rival. Això sí, Antena 3 puja tres dècimes i la seva competència més directa només una. El 7% de La Sexta fa que s’enfili a la quarta posició, per sobre de La 1, i Cuatro puja al 4,9%.

Cargando
No hay anuncios

Audiències a Espanya

Ningú li fa pessigolles a Telecinco 26 mesos després

Telecinco aconsegueix un nou mes de lideratge i ja en porta 26 de seguits. El seu 14,8% li fa superar netament el 12,8% de quota d’Antena 3. El primer canal de Mediaset és líder entre les dones i majors de 13 anys, mentre que el seu rival d’Atresmedia domina entre els homes. Els menors de 13 anys es decanten principalment per Clan, el canal infantil de TVE. Per grups, Mediaset s’imposa a Atresmedia -28,1% versus 27%-, però la televisió de Planeta aconsegueix retallar una dècima de marge.

Cargando
No hay anuncios

Més enllà de les dues primeres posicions, el bronze va per a La 1, que signa un share del 8,9%, tres dècimes inferior al del setembre. Quarta és La Sexta, amb un 6,9% que suposa millorar dues dècimes, i tanca la llista de les generalistes Cuatro, amb un 5,2% que implica perdre un parell de dècimes i acostar-se perillosament al mínim històric del 4,8% registrat el febrer del 2019.