TV3 baixa però reté el liderat
La cadena pública preveu tancar l’any amb els millors resultats des del 2012
BarcelonaL’efecte GH VIP no ha pogut sotragar el liderat de TV3, que reté la primera plaça i s’assegura coronar-se d’aquí un mes com a cadena més vista per novè any consecutiu.
TV3 + CCMA
La pública tancarà l’any amb la millor dada des del 2012
Ja fa setze mesos que TV3 es va enfilar al primer lloc del podi i ningú ha pogut desallotjar-la des d’aleshores. Aquest novembre, malgrat tot, ho ha fet amb un marge ampli, però menys que en els mesos anteriors. El 13,3% aconseguit suposa tenir encara 2,8 punts de marge respecte a Telecinco, però ja no són els 4,3 que tenia un mes enrere. Ha estat un mes d’estrenes irregulars per a la cadena: per sobre de la mitjana del canal ha tingut La nit dels Òscars (24,8%) i El foraster (17,2%), mentre que els debuts de Quatre gats (8,7%) i Atrapa’m si pots (8,8%) van quedar per sota.
Els informatius dels feiners han baixat entre 0,5 i 1,5 punts, la qual cosa ha contribuït també al descens de la dada de TV3, que passa del 14,3% a l’octubre al 13,3%. Amb tot, la pública s’assegura tancar el 2018 com a líder de l’any i amb el seu millor resultat des del 2012.
Pel que fa a la nota qualitativa atorgada per l’empresa GFK a partir d’un sistema d’enquestes, calca per tercer mes seguit el 8,5 que la converteix en televisió generalista més ben valorada.
Els canals secundaris de la Corporació segueixen patint. El Super3/33 repeteix el 0,8%, que és el seu mínim històric; l’Esport3 es deixa una dècima, fins al 0,5%, i el 3/24 en perd dues, per caure a l’1,7%.
8TV
El canal toca el terra de la residualitat amb un 1%
La cadena del Grupo Godó no reacciona i, tot i que puja una dècima, el seu 1% li fa baixar la mitjana anual (actualment en l’1,6%) i la converteix en perillosament residual. La quota del català (sumant els canals de la Corporació i 8TV) queda fixada al novembre en un discret 17,3%.
La 1 + RTVE
La dècima que perd li costa un lloc al rànquing
Si a l’octubre la pública estava empatada amb La Sexta en la batalla per la quarta plaça, una sola dècima -la que ha perdut La 1 mentre el segon canal d’Atresmedia aguantava el tipus- ha decantat aquest mes la victòria cap a la privada. El 7,1 obtingut evidencia que MasterChef no és prou locomotora per treure la cadena d’unes dades massa pròximes al seu mínim històric a Catalunya.
Canals privats espanyols
Segueix el frec a frec entre Antena 3 i Telecinco
A Espanya, el canal més vist acostuma a ser Telecinco, que ha guanyat 22 dels últims 24 mesos. A Catalunya, en canvi, la plata està molt més disputada. Aquest novembre se l’endú Telecinco, amb un 10,5%, però només treu una dècima a Antena 3, que es queda en el 10,4%. Des de principis d’any, el primer canal de Mediaset ha resultat vencedor en quatre mesos (comptant-hi els dos del Mundial), mentre que el d’Atresmedia domina amb set victòries.
El grup de Planeta, a més, domina també amb La Sexta sobre Cuatro. La primera repeteix el notable 7,2% obtingut a l’octubre, el seu millor resultat d’aquest 2018. La seva rival directa, que només la va poder guanyar al juny gràcies al Mundial, es queda en un 5,3%. Això sí, guanya quatre dècimes i s’allunya del mínim que va marcar al setembre i l’octubre, quan va fer un 4,9%.
En el grup de televisions temàtiques, destaca també un altre desplaçament de liderat, per bé que aquest dins del mateix grup. FdF solia coronar-se com a primera, però aquest novembre ho ha fet Energy, també de Mediaset: el canal de sèries internacionals fa un 3,4%, mentre que el de sèries espanyoles es queda en el 3%. Fa quatre mesos consecutius que FdF perd o empata amb Energy.
Resultats a Espanya
Primera plaça per a Telecinco, però Antena 3 retalla distàncies
Telecinco marca de nou un 14,9% que li permet repetir -per tercer mes consecutiu- la seva condició de televisió preferida dels espanyols. Antena 3 es queda en un 12,7% que té el regust positiu de millorar dues dècimes el registre anterior. Qui més pateix és La 1, que es deixa mig punt pel camí i creua, per sota, la dolorosa barrera dels dos dígits, ja que es queda en el 9,9%. La Sexta tanca amb un 7,3% que li dona una bona distància respecte a Cuatro, que puja quatre dècimes gràcies a la màgia de Harry Potter -les pel·lícules del qual ha programat aquests dies- i tanca el mes amb un 5,6%.