TV3 arrasa, Pedroche convenç i Mariló Montero i Risto Mejide s'enfonsen: les audiències de les campanades
Les bromes de Los Morancos han aixecat polseguera entre els espectadors, que acusen els còmics de racistes
BarcelonaTot i ser relativament inexperts, Mariona Escoda i Miki Núñez poden estar tranquils: les seves campanades van ser les més vistes a Catalunya per Cap d'Any. El comiat de TV3 va ser l'opció preferida dels catalans i va obtenir el 39,2% i 962.000 espectadors. Les campanades d'Escoda i Núñez, marcades per la correcció i l'absència de petó, es van imposar amb facilitat a la resta de cadenes, que van apostar per propostes poc innovadores i clàssiques.
TV3 no només va liderar amb les campanades, també va aconseguir bons resultats amb els programes previs i posteriors: l'especial de Cap d'Any de Polònia va ser el tercer programa més vist del dia (522.000 espectadors i 27,5% de share), mentre que el de l'APM? es va quedar en quarta posició (451.000 espectadors i 25,1% de quota de pantalla). APM? Cap d'any session, emès just després de les campanades, va fer 369.000 espectadors i un 21,8% de share.
El vestit (i l'embaràs) de Pedroche, segona opció
El lideratge de TV3 és incontestable, però hi va haver algú que va intentar fer-li ombra. Cristina Pedroche i el seu tradicional vestit misteriós per a les campanades d'Antena 3 van ser la segona opció a Catalunya, amb 586.000 espectadors i un 23,8%, i en el rànquing general de programes més vistos se situa com la segona emissió amb més audiència. A l'expectació habitual generada per la tria de vestit, enguany Pedroche hi va sumar l'anunci del seu embaràs, una informació que va ser avançada uns dies abans per les revistes del cor.
L'any passat les campanades d'Antena 3 van aconseguir fer el sorpasso i ser les preferides de tot l'Estat per davant de les de La 1. La situació s'ha tornat a repetir: a Espanya, per segon any consecutiu, Pedroche i Alberto Chicote han estat la companyia preferida per donar la benvinguda al 2023. L'audiència va ser de 5,2 milions d'espectadors i una quota de pantalla del 33,5%. El minut exacte de les campanades hi havia 6,6 milions d'espectadors veient Antena 3 (quota del 39%). Amb aquestes dades, poca cosa va poder fer La 1, que va confiar en Ana Obregón i Los Morancos per acomiadar l'any. La televisió pública es queda en segona opció amb 4,3 milions d'espectadors i un 27,6% de share. A Catalunya són tercera opció amb 309.000 espectadors. La retransmissió de La 1 ha estat criticada per una broma de Los Morancos –un d'ells va fer veure que parlava en xinès i àrab, entre altres coses–, que ha estat considerada racista per part d'alguns espectadors.
Qui més malparada ha sortit de les campanades ha estat Telecinco, que amb la dupla formada per Risto Mejide i Mariló Montero només obté un 4,7% de quota de pantalla i 115.000 espectadors a Catalunya. A Espanya les coses no van anar gaire millor: 6,5% de quota de pantalla i un milió d'espectadors. A banda de no convèncer l'audiència, les campanades de Telecinco han generat polèmica a causa d'uns comentaris que han estat interpretats com a dards enverinats contra Cristina Pedroche i Ana Obregón. En un moment de la retransmissió, Mejide li pregunta a Montero que ha après durant el 2022 i què espera del 2023. "Hi ha alguna cosa que vulguis anunciar? Un embaràs? La mort d'un ésser estimat? Això sempre dona audiència", diu el publicista. En les campanades d'aquest any, Pedroche va confirmar que està embarassada, mentre que Ana Obregón va recordar el seu fill, mort fa dos anys.