Plataformes

HBO Max passa a ser Max: com t'afecta i quins són els nous preus

La plataforma renova la seva marca i imatge i ofereix nous plans de subscripció

Max, la nova plataforma
Andreu Busquets Juliachs
19/05/2024
3 min

BarcelonaNou canvi de marca i d'imatge per a HBO. Des d'aquest dimarts 21 de maig la plataforma anomenada HBO Max passa a ser Max, una modificació que arriba ara a Espanya però que fa un any que es va fer efectiva als Estats Units. A banda de l'estat espanyol, altres mercats com Portugal, els països nòrdics i l'Europa central i oriental també experimentaran el canvi. A la pràctica, el nou nom no suposa un gran canvi per als subscriptors actuals d'HBO Max, ja que el seu compte mutarà automàticament a ser una subscripció a Max. Segons ha explicat la companyia, depenent del dispositiu o del sistema operatiu, l'aplicació d'HBO Max s'actualitzarà automàticament a Max. En altres casos, quan els usuaris obrin l'aplicació HBO Max se'ls demanarà que descarreguin la nova aplicació. Així doncs, es mantindrà l'historial de visionament de cada usuari i la seva llista de favorits.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Per als nous subscriptors sí que hi ha canvis, ja que la plataforma amplia les seves tarifes.

Quin plans de subscripció ofereix Max?
  • Estàndard (9,99 €/mes o 99,90 €/any)

    Reproducció simultània en 2 dispositius

    Resolució de vídeo Full HD

    30 descàrregues

    Jocs Olímpics de París 2024

  • Prèmium (13,99 €/ mes o 139 €/any)

    Reproducció simultània en 4 dispositius

    Resolució de vídeo Full HD

    100 descàrregues (subjecte a possibles canvis)

    Jocs Olímpics de París 2024

  • Extra paquet d’esports (5 € al mes)

    Eurosport 1 i Eurosport 2

    També inclou l’UFC (competició d'arts marcials mixtes, tenis i més.

De moment, a l'estat espanyol no es podrà accedir al pla bàsic amb anuncis, com, en canvi, sí que es podrà fer en altres països europeus com ara França o als països nòrdics (Noruega, Finlàndia, Suècia i Dinamarca).

Què passa amb els subscriptors que tenien un descompte?

Una de les preocupacions dels subscriptors actuals d'HBO Max és si el canvi de nom afectarà les ofertes a les quals estaven acollits. Quan HBO Max va aterrar al mercat espanyol tenia una oferta especialment atractiva: si et subscrivies durant el primer mes, tenies un descompte del 50% per sempre (si deixaves de pagar un mes, perdies aquest avantatge).

WarnerMedia ha aclarit que quan arribi la nova plataforma aquesta bonificació es mantindrà. La diferència a tenir en compte és que si es va optar per la tarifa anual, hi ha un increment de preu: mentre que amb HBO Max la subscripció anual era de 69,99 euros, ara és de 99,99 euros i, per tant, els usuaris pagaran més del que pagaven fins ara encara que tinguin el descompte del 50%. Si el pagament és mensual, el preu continua sent el mateix.

Els motius del nou nom

Encara que per a l'espectador aquest canvi pugui resultar desconcertant —és el quart en 14 anys—, segons la companyia és el que té més sentit empresarialment. Casey Bloys, conseller delegat d'HBO, ha declarat que la decisió de reformular la marca de la plataforma és principalment a causa de la fusió amb Discovery. Aquestes són algunes de les raons que expliquen la nova etapa del servei de streaming.

  • Una programació més àmplia: HBO Max era el successor d'HBO, però al final els continguts eren molt similars en les dues plataformes. Amb Max, Warner Bros Discovery ha incorporat molts programes provinents de Discovery, més de 35.000 hores de continguts, que és més del doble del que tenia HBO Max. L’objectiu de l’empresa, segons el seu CEO, David Zaslav, és "que tots els membres de la família mirin el que vulguin quan vulguin". L'estratègia és que l'espectador no només s'acosti a Max pels productes tradicionalment considerats de qualitat i amb cert toc intel·lectual, com les sèries Els Soprano o True Detective, sinó també pels realitys televisius.
  • Tenir un contingut més family friendly: HBO ha estat una plataforma que sempre s’ha caracteritzat pel prestigi de la seva ficció, però segons JB Perrete, director de streaming de Warner Bros Discovery, "[HBO] no és una plataforma de la qual els pares deixarien que els seus fills veiessin els continguts". Per solucionar això, Max inclourà una drecera directa a la programació infantil (que per defecte només permet l'accés a continguts classificats per al públic general o supervisats per adults) dins la pantalla d’inici per a tots els nous abonats. 
  • Visualitzacions: Warner considera que les dades de subscriptors han tocat sostre. HBO Max té 99,6 milions de subscriptors a escala mundial, i les visualitzacions de la companyia americana comparades amb les de la competència són bastant inferiors. Segons dades de Nielsen, són una cinquena part de les de Netflix i menys de la meitat de les d'Amazon Prime. Amb Max, que inclourà els continguts d'HBO més els de Discovery+ s'espera que les dades s'incrementin.
  • Beneficis: Warner es va convertir l’any passat en la primera major en obtenir beneficis en la seva unitat de negoci de streaming durant els quatre trimestres de l'any, encara que aquests van ser ínfims: 103 milions de dòlars, xifres molt petites en comparació als 5.407 milions de beneficis de Netflix, que no forma part del sistema d'estudis clàssics de Hollywood. Ara, l’objectiu de Max és millorar progressivament els resultats, ampliar el llançament de Max a més regions –ja que aquest està disponible a menys de la meitat dels mercats, en comparació amb la seva competència– i l'expansió del paquet de Max amb publicitat, que està previst que esdevingui una gran font d’ingressos però de moment només està disponible als Estats Units.
stats