Solidaritat

Un disc de La Marató més jove que mai i amb rècord de participants

L'ARA ven diumenge l'àlbum musical de la cita solidària de TV3

Lorena Gómez, una de les cantants que participa en el disc
3 min

BarcelonaCom no podia ser d'una altra manera, La Marató d'aquest any, que tindrà lloc el 17 de desembre i estarà dedicada a la salut sexual i reproductiva, també té la seva pròpia banda sonora, la que posa el disc que diumenge surt a la venda per 12 euros a tots els diaris d'àmbit català –inclòs l'ARA– i les revistes Enderrock i Lecturas. La dinovena edició del disc de La Marató conté 19 cançons i està marcada per la joventut dels cantants que hi participen. El disc d'enguany ha registrat rècord de participants, 600 persones (44 artistes).

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

"Aquest any probablement és el disc més diferent que hem fet, lligat amb el tema de La Marató. Parlem de dones, i també d'homes, i de la visió dels joves, que és importantíssima. En aquest sentit, per projectar la riquesa musical que tenim, hem incorporat artistes joves i cançons d'èxit que tenen projecció arreu", explica Àngel Lacalle, director del disc. Els joves talents als quals fa referència Lacalle són noms sobradament coneguts pel gran públic, com ara Chanel Terrero, representant d'Espanya a Eurovisió 2022, o els grups Stay Homas i The Tyets. En el cas de la primera, acostumada als ritmes urbans i llatins, ha canviat de registre per cantar en català Aigua, un tema de Pau Donés que assegura que interpreta "des del cor". Pel que fa a Stay Homas, han fet una versió de l'Isn't she lovely de Stevie Wonder, mentre que els músics Oriol de Ramon i Xavier Coca, del grup The Tyets, han posat la veu a Summercat, la cançó estiuenca de Billie the Vision and The Dancers. 

Una altra de les veus destacades és la de Belén Aguilera, una de les grans sensacions del pop actual gràcies al tema Antagonista, que es va fer viral a TikTok. La barcelonina, que ha sigut telonera d'Alicia Keys, participa en el disc de La Marató amb una versió de Human, de The Killers, que ha estat retitulada com Som persones. És la segona vegada en la seva història que el disc de La Marató inclou una adaptació d'aquest conegut tema. El primer cop va ser versionat pels Txarango amb motiu de La Marató del 2012, dedicada a la lluita contra el càncer. "És molt maco posar el teu segell com a artista en un cover, i estic molt contenta de participar-hi amb aquest tema, molt familiar per a mi, que em porta records d'infantesa i adolescència", remarca Aguilera.

Totes les cançons del disc de La Marató tenen algun vincle o picada d'ullet a la causa d'aquest any, la salut sexual i reproductiva. La cantant Vicco, que va aspirar a anar Eurovisió aquest any, ha trobat la seva pròpia fórmula per introduir una referència a la causa en la versió en català de la seva popularíssima Nit vuitantera, que canta amb Siderland al disc de La Marató. Ha canviat el vers en castellà "y me pongo pibón" per "i m'agafo un condó".

En el disc d'aquest any també hi participa la lleidatana Lorena Gómez, guanyadora d'Operación Triunfo 2006. Acompanyada de Les que Faltaband, canta Cor fort, una versió en català del Hot stuff de Donna Summer. 

La llista de participants en el disc inclou altres noms coneguts, com tots els concursants de la darrera edició d'Eufòria; Roger Padrós, aspirant a anar a Eurovisió aquest any, així com Figa Flawas i Ven'nus. També hi ha figures més veteranes, com l'italià Al Bano, Vanesa Martín i Andrés Suárez. "Des del disc de La Marató intentem parlar d’històries quotidianes i donar-hi visibilitat. No sols ens parlen d’emocions i sentiments, també de l’excitació que és la vida i la felicitat", diu Lacalle. 

Novetats tècniques

A més d'intentar cada any oferir la millor proposta musical, el disc de La Marató sempre inclou millores tècniques. En aquesta ocasió el disc s'ha gravat amb so immersiu Dolby Atmos, que s’adapta a qualsevol aparell reproducció i proporciona una experiència sonora multidimensional i immersiva. Una altra de les novetats d'aquest any és que la compra del disc físic permetrà disposar gratuïtament de la versió digital de les cançons a través d’un QR i codi únic que permetrà la descàrrega de les cançons al mòbil.

El disc de La Marató és un dels elements essencials de la jornada solidària, ja que permet recaptar una part important dels diners que es dediquen a la causa de cada any. Tal com remarca el director de la Fundació La Marató, Lluís Bernabé, durant divuit anys el disc ha ingressat 10 milions d'euros i ha venut més de 3 milions d'exemplars.

Presentació coral

Com ha anat fent en les darreres edicions, La Marató d'enguany aposta per una presentació molt coral. El tram final de la jornada solidària el conduiran Helena Garcia Melero i Xavi Coral, però durant el dia seran moltes les cares de TV3 i el 3Cat que presentaran La Marató. A TV3 hi haurà tres punts de connexió: Sara Loscos, del Tot es mou, serà al far de Vilanova; Elisenda Carod, de La tarda de Catalunya Ràdio, i Marina Romero, d'El matí de Catalunya Ràdio, seran a la Maternitat de Barcelona, i Núria Solé, del TN comarques, i Marta Carreras, d'Els matins, se situaran a la Universitat de Lleida.

Aquest any La Marató també tindrà un espai jove, situat al Fòrum de Barcelona. Allà els encarregats de conduir el programa seran Alba Riera i Andrea Gumes; Roger Carandell, i Xènia Casado. Carla Rubio encapçalarà a retransmissió per Twitch.

 

stats