BarcelonaEls dies de Nadal les programacions televisives abandonen el seu encotillament habitual i opten per productes més festius. En el cas de TV3, el dia de Reis està reservat per a l'emissió del concert d'Eufòria, el talent show que ha seduït el públic infantil i juvenil. Després de l'èxit assolit amb el programa, la televisió pública va estrènyer la relació amb els concursants i els fans amb dos concerts al Palau Sant Jordi. El primer, que es va celebrar el 16 de juliol, és el que es podrà veure la nit del 6 de gener a TV3 a partir de les 22.05 h. La televisió pública ja treballa en una nova edició d'Eufòria, però mentrestant manté viu el record de la Mariona, la Scorpio, el Triquell i la resta de concursants de la primera temporada.
Inscriu-te a la newsletter Sèries que t'abracenTotes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi
Després de moltes setmanes cantant al plató de TV3, els 16 eufòrics es van enfrontar al vertigen d'actuar en un espai grandiloqüent com és el Palau Sant Jordi i davant de 17.000 persones, tots fans desitjosos de veure els seus ídols. Perquè els espectadors puguin tenir una experiència similar a la que van viure els assistents al concert del Palau Sant Jordi, TV3 va fer un enregistrament amb un desplegament de mitjans excepcionals: dues unitats mòbils, realització exclusiva de les pantalles del concert, 17 càmeres, més de 100 canals d’àudio (per tal de poder fer una postproducció en Dolby Atmos) i enregistrament en 4K HDR per oferir la màxima qualitat. Durant la presentació de l'enregistrament, Jordi Fàbregas, codirector artístic i realitzador del concert, assegurava que l'emissió amb sistema Dolby permet als espectadors sentir-se com si fossin al Palau Sant Jordi.
La Corporació ha detallat que, simultàniament a l'emissió per TV3, el concert es podrà veure en Ultra High Definition (UHD) a través de la TDT al canal UHD 2 o si es fa una resintonització el dia 6 al canal TV3 UHD.
Allau de 'hits'
Com és habitual en els concerts derivats de l'èxit de talent shows, l'espectacle està pensat com un recull de les actuacions més destacades del concurs. Així, els espectadors poden esperar sentir hits com l'enèrgic Tobogan, interpretat pel Triquell, o el duet Tell him a càrrec de la Núria i la Scorpio. La guanyadora de la primera edició, la Mariona, és qui més temes va interpretar en el concert, un total de quatre, entre els quals Crazy in love, la cançó amb què va voler demostrar que pot ballar si s'ho proposa.
El concert no és l'únic contingut relacionat amb Eufòria que TV3 ha emès durant els dies de Nadal. Divendres passat la cadena pública va oferir el documental Més enllà d'Eufòria, un programa que incloïa imatges inèdites de la preparació del concert, però que també mostrava com és actualment la vida dels concursants i com gestionen la seva entrada en la indústria musical. El documental, que ara es pot veure a través del 3alacarta, va ser el setè espai més vist el dia de la seva emissió, amb 214.000 espectadors i una quota de pantalla del 10,3%. La cadena també ha continuat explotant la marca amb l'spin-off Eufòria dance, el concurs amb què s'han triat els dotze ballarins que participaran en la pròxima edició del concurs de cant. En aquest cas, però, els resultats d'audiència han estat més discrets: la final es va haver d'acontentar amb una quota del 8,6% i 163.000 espectadors.
Amb l'emissió del concert, TV3 segueix l'estratègia iniciada per TVE amb el talent show de referència de l'estat espanyol, Operación Triunfo. Després de la primera edició, que va proclamar com a guanyadora Rosa López, la productora Gestmusic i la cadena van organitzar una gira multitudinària amb parada al Palau Sant Jordi. D'aquella sèrie de concerts, un es va emetre a través de la televisió. L'any 2016, amb motiu del 15è aniversari d'aquella primera edició, TVE va organitzar un concert de retrobament que es va celebrar al Palau Sant Jordi i que va fer ressorgir el fenomen Operación Triunfo. Va ser gràcies a l'èxit d'aquella emissió que la cadena pública va decidir recuperar el programa, i en va fer tres noves edicions. La primera d'elles, la del 2017, amb Amaia com a guanyadora, també va comptar amb dos concerts que es van emetre a través de La 1. Les dades d'audiència que van obtenir, però, van ser discretes.
Els encerts de la programació de Nadal
TV3 ha acabat i començat l'any sent la televisió més vista a Catalunya, i durant els dies de Nadal la televisió pública ha emès algunes de les propostes que més bé li han funcionat aquest curs. El retorn d'Andreu Buenafuente ha estat un èxit: el monòleg 'Curraràs', que es va poder veure el dia de Sant Esteve, va tenir una audiència mitjana de 594.000 espectadors i una quota del 28,4%. Tot i registrar unes xifres una mica més baixes que les de l'espai de Buenafuente, l'especial de Quim Masferrer, 'Bona gent', també ha atrapat els espectadors: va obtenir una audiència de 407.000 espectadors i un 'share' del 20,3%.
Pocs dies abans de començar Nadal, TV3 va oferir l'últim concert de Joan Manuel Serrat, una emissió que va reunir 408.000 espectadors i va registrar una quota del 23,9%.