Concurs

Així s'ha endut un concursant de 'Pasapalabra' el pot d'1,8 milions d'euros

Óscar Díaz va aconseguir completar el 'rosco' gràcies a la lletra F

2 min
Óscar Díaz després de completar el 'rosco'

BarcelonaDesprés d'un duel contra el concursant Moisés Laguardia que s'ha allargat 154 programes, aquest dimecres Óscar Díaz va aconseguir endur-se el pot del Pasapalabra (Antena 3), que pujava a 1.816.000 euros i que és el tercer premi més quantiós del concurs. L'última vegada que es va entregar el premi del concurs va ser el març del 2023, quan el periodista sevillà Rafa Castaño es va endur un pot rècord de 2,2 milions d'euros.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Díaz, que mai s'havia quedat a una paraula de completar el popular rosco fins al programa d'aquest dimecres, va aconseguir el pot gràcies a la lletra F. En el moment de màxima tensió, Roberto Leal, presentador del concurs, li va llegir la definició de la paraula que s'amagava darrere de la lletra que li faltava per completar el rosco: "Cognom de l'arquitecte que va dissenyar la vil·la Wenhold a la ciutat alemanya de Bremen". Quan li quedaven nou segons perquè s'acabés el temps, Díaz va respondre: "Fahrenkamp". Uns instants de silenci al plató i tot seguit esclat d'alegria quan Leal va confirmar que la resposta era correcta.

Madrileny de 52 anys, Óscar Díaz treballa com a cap de premsa en tornejos professions de golf, i entre les seves aficions hi ha el cinema, l'esport, la lectura, els còmics i la música. La seva cara ja és coneguda pels espectadors d'Antena 3, ja que abans de participar a Pasapalabra va provar sort en un altre concurs de la casa, Boom! Allà va formar part de l'equip Los Dispersos, un dels més populars del programa. Díaz portava 157 programes consecutius a Pasapalabra i acumulava 89.400 euros.

La victòria d'Óscar Díaz, emesa en prime time, també va ser un triomf en dades d'audiència. A l'estat espanyol el concurs va aconseguir una quota de pantalla del 30,1% i 3,2 milions d'espectadors. A més, també va influir en l'audiència d'El Hormiguero, que es va emetre just abans i que tenia com a convidats tant el guanyador de Papasalabra com el seu rival (en el moment de l'emissió encara no se sabia qui s'havia endut el pot). El programa de Pablo Motos va fer rècord de temporada amb un 21,9% de share i 2,9 milions d'espectadors. A Catalunya l'audiència del concurs va registrar un 25,9% de quota de pantalla i 393.000 espectadors, i l'espai de Motos un 16,1% de quota i 330.000 espectadors.

Tot i que les audiències han sigut molt bones són inferiors a les obtingudes l'anterior vegada que es va entregar el pot de Pasapalabra. La victòria de Rafa Castaño va registrar un share del 37,4% i va reunir 4.578.000 espectadors a Espanya i una quota del 27% i 419.000 espectadors a Catalunya.

stats