Torna la televisió de qualitat del Miniput
La mostra s'inaugura dissabte al CCCB després de dinou edicions i amb més aforament
Barcelona. P { margin-bottom: 0.21cm; } La mostra sobre televisió de qualitat Miniput s'inaugura dissabte al nou teatre del CCCB, un espai més ampli que ha de donar cabuda a l'èxit creixent d'aquesta trobada audiovisual i gratuïta que, des de fa dinou anys, organitzen la UPF, la UAB, la URL, la URV, la UdL, TVE, TVC i el CCCB. Com en les últimes edicions, el Miniput estarà concentrat en una jornada d'un únic dia que, de les deu del matí a les deu de la nit, vol mostrar al públic assistent que hi ha esperança en la televisió. I és que són molts els exemples d'espais televisius que poden anar més enllà de l'entreteniment basat en la polèmica, el model predominant en les principals cadenes generalistes espanyoles. Com sempre, posarà tot un seguit de produccions audiovisuals d'arreu del món de l'any anterior -majoritàriament- com a mostra que la televisió de qualitat és possible.
Una noia que ha superat tots els pronòstics
Pigen der ikke ville do és un documental danès que explica la història de superació de Carina Melchior, una noia que es desperta en un llit d'hospital després que la seva família hagi decidit donar els seus òrgans. L'organització explica: "És un gran documental sobre les complicades decisions que es prenen en una crisi familiar. Però és, sobretot, una història increïble d'una noia que va desafiar totes les prediccions possibles". Hi serà present el director.
Revisant els arquetípics companys de classe
Sota el descriptiu nom de Bully, brain, bimbo i loser , Camille Lange va a buscar els seus antics companys de l'escola per veure en què s'han convertit. En cinc episodis, visita quatre excompanys -el perdedor, la nena, l'intimidat i la noia salvatge-. Li serveix per descobrir-se a ella mateixa com una nena menys agradable i tolerant del que creia haver estat.
L'estimulació infantil nipona, en 15 minuts
El programa Design ah! , d'una cadena japonesa, mostra als infants l'alegria del disseny. Per fer-ho, mostra breus segments que estan fets per ajudar els infants a apreciar els objectes i les idees des de diferents perspectives. Per exemple, un fragment anomenat Mirant el disseny mostra una varietat de dissenys del mateix objecte. Un altre, Equivoca't! , ensenya el procés de desconstrucció del disseny per ajudar els espectadors a veure com el disseny i els objectes poden ser separats en moltes formes, figures i colors.
Les misèries de la política més bruta a 'Chalán'
Aquesta ficció mexicana de seixanta minuts presenta la complicada història d'un xòfer que va més enllà de les seves obligacions i fa favors personals al seu cap, un líder polític. La claveguera política en què es veu immers és tan gran que ha de crear una polèmica mediàtica per intentar escapar-se'n.
L'escepticisme fet ficció (alemanya)
La cadena ZDF es burla de l'existència d'un únic Déu omnipotent. A través d'una ficció transforma aquest hipotètic Déu en dues dones: l'Inge i la Renata. Elles, "encantadores i despistades", regeixen el destí de la humanitat. Per això unes vegades desglacen els pols i d'altres foraden la capa d'ozó. Tal com expliquen al Miniput, "al cap i a la fi, elles només són Déu". El nom ja ho diu tot. La ficció es titula Gods'r'us .
Els joves seminaristes de 'Church men'
Aquesta ficció francesa produïda pel canal ARTE mostra com és la vida dins d'un seminari fixant-se en la història de quatre homes joves: l'Emmanuel, el Yann, el Raphaël i el Guillaume. A part d'ells, també s'hi mostra la història de José del Sartre, que ha trobat Déu després de sortir de la presó. El seu passat criminal, però, li impedeix entrar al seminari. A mesura que avança la ficció, el curs, i el seminari, "esdevé un caos".
Dos moments especials
En aquesta edició, el Miniput dedicarà especial atenció al que ha passat a Canal 9. A les 18.30 hores s'emetrà una peça sobre el conflicte i hi haurà debat amb un membre del comitè d'empresa. Finalment, el Miniput se centrarà en formats de televisions locals. Aquestes produccions tindran dues parts. La primera, centrada en els webdocs . La segona, en els crowdfundings per a històries ultralocals.