TikTok incorpora el català (i Google Maps comença a parlar-lo)
La xarxa ja havia incorporat els subtítols en aquesta llengua per als continguts publicitaris
BarcelonaTikTok incorpora el català com a llengua de la seva interfície. L’aplicació de vídeos curts líder mundial, amb 1.000 milions d’usuaris i presència en 150 països, se suma així a altres xarxes socials com Twitter, Facebook o YouTube, que també ofereixen el català com a opció per interrelacionar-se amb la plataforma. El canvi afecta l’aplicació tant per a mòbils Android com iPhone. Fa uns dies, TikTok va fer un primer pas incorporant el català com a opció de subtítols de les peces publicitàries.
El secretari de Política Lingüística de la Generalitat, Francesc Xavier Vila, va explicar aleshores que feia mesos que treballaven amb la plataforma per aconseguir introduir el català com una de les llengües de funcionament i el departament de Cultura els ha facilitat “criteris d’ús, arguments legals i de mercat”. Segons Vila, “el pas que ha fet TikTok és fonamental, perquè és una de les plataformes de contingut líders i perquè a més és una referència entre una àmplia varietat d’audiències. S’ha d’entendre que el més normal és que les persones que tenen els mòbils o els ordinadors configurats en català, és a dir, que han optat pel català en el seu ecosistema digital, també trobin les interfícies de les plataformes en la seva llengua”.
Així mateix, l’Aliança per la Presència Digital del Català ha revelat aquest divendres que Google ha activat al seu servei Maps les indicacions de navegació parlades en català, tant per a Android com iOS. “Tot i ser encara incipient, és una gran notícia perquè molts usuaris que tenien el telèfon configurat en altres idiomes per disposar de veu a Maps ara el poden configurar en català”, afirmava l’entitat en el seu perfil oficial de Twitter.