‘The Big Bang Theory’ celebra deu anys d’humor friqui
La sèrie compleix una dècada en antena i es manté com la ‘sitcom’ actual més vista als Estats Units
BarcelonaEl 24 de setembre del 2007, Sheldon Cooper i Leonard Hofstadter, dos científics amb poques habilitats personals, van aparèixer per primera vegada en pantalla. Era el naixement de 'The Big Bang Theory', una sèrie que, deu anys després, s’ha fet un lloc a la història de la televisió com una de les comèdies de situació més longeves i de més impacte social. Aquesta nit s'ha estrenat als Estats Units l’onzena temporada de la sèrie, i la CBS, la cadena que l’emet, ja ha anunciat que la ficció té corda per a estona, almenys fins a la dotzena entrega, que es podrà veure el 2019. Poques sèries han aconseguit superar la barrera de les onze temporades: en el gènere de la comèdia de situació la més recent a fer-ho va ser Dos hombres y medio (2003-2015), creada per Chuck Lorre, també productor de The Big Bang Theory.
Per celebrar el desè aniversari de la sèrie, la HBO a Espanya estrena completa la desena temporada, l’última que s’ha emès als EUA i que va obtenir una audiència mitjana de dotze milions d’espectadors. En aquesta entrega el Sheldon (Jim Parsons), el Leonard (Johnny Galecki) i la resta del grup de científics s’enfronten a decisions adultes, però segueixen mantenint l’esperit friqui que els ha caracteritzat des dels seus inicis. I és que si The Big Bang Theory ha fet una aportació al món de la ficció, ha sigut la de posar en primer pla els nerds, persones molt intel·ligents però socialment maldestres que a les sèries solen ser personatges secundaris. Amb referències constants al món del còmic i la ciència-ficció, des de Star Trek fins a Doctor Who,la comèdia és una celebració de la cultura pop. Elements com el joc de banderes del Sheldon ja formen part de l’imaginari dels seriòfils.
‘Friends’, el referent a batre
Quan es parla de comèdies de situació, el referent més popular és Friends, que tot i que fa 13 anys que es va deixar d’emetre continua donant rèdits a la NBC gràcies a la venda del seu marxandatge. The Big Bang Theory és una de les sèries que més a prop ha estat d’emular l’èxit de la comèdia que va fer famosa Jennifer Aniston. Tot i que la sèrie no ha arribat a les xifres d’audiència estratosfèriques de Friends -llavors la televisió no estava tan segmentada i 52 milions d’espectadors van arribar a seguir Friends -, la comèdia va entrar al Llibre Guinness dels Rècords com l’emissió més vista durant set dies. 24 milions d’espectadors van veure l’episodi de la primera trobada sexual entre el Sheldon i l’Amy, sumant els que ho van fer en directe i fins a set dies després.
No és l’única xifra vertiginosa de la sèrie: en la desena temporada, cada un dels cinc protagonistes va cobrar 900.000 dòlars per capítol, i es van convertir en els actors de comèdia més ben pagats de la televisió nord-americana. Només una altra comèdia havia arribat a concedir un salari tan elevat als seus actors: va ser Friends l’any 2002, quan tot el repartiment en bloc va negociar un sou d’un milió de dòlars per episodi per a cada un d’ells.
Encara que amb aquestes dades resulta gairebé inimaginable, l’existència de The Big Bang Theory va penjar d’un fil per culpa d’un episodi pilot que es va emetre en una sessió de prova amb públic convidat. La reacció va ser tan dolenta que la sèrie va estar a punt de ser cancel·lada abans de començar. En el capítol, que es pot trobar a YouTube, la Penny no existia i en el seu lloc hi havia la Katie (Amanda Walsh), una noia de vida sentimental desastrosa i fort caràcter que no va agradar gens als espectadors, que la van qualificar de “mesquina”. L’altre personatge femení, la científica Gilda, tampoc va acabar de fer el pes al públic. En adonar-se que els únics comentaris positius eren sobre els personatges masculins, el Leonard i el Sheldon, Chuck Lorre va decidir augmentar la dosi de testosterona de la sèrie i va crear els rols de Howard Wolowitz i Rajesh Koothrappali. Tots quatre, juntament amb la Penny, un personatge femení més bondadós, són el quintet protagonista de la comèdia més vista als Estats Units actualment.
Movistar+ estrena ‘El joven Sheldon’
Odiós però alhora adorable, Sheldon Cooper és el personatge més identificable de The Big Bang Theory. El seu encant ha sigut clau perquè Chuck Lorre es decidís a seguir explotant-lo en una nova ficció, 'El joven Sheldon', un spin-off,que s’estrena avui a Movistar+i que explora la infància del científic a Texas. La nova comèdia, que no tindrà riures enllaunats, se centra en la convivència del nen superdotat amb la seva família, formada per una mare devota, un pare desubicat, una germana bessona ressentida per l’excés d’atenció que rep el Sheldon i un germà gran cansat d’haver de compartir classe amb el petit geni. Les excentricitats del Shelly, com l’anomena la seva mare, suposaran més d’un problema tant a casa com a l’escola. Tot i que Jim Parsons està involucrat en el projecte -n’és la veu de la narració i el productor executiu-, l’encarregat de donar vida al Sheldon nen és Iain Armitage, conegut per haver participat a 'Big little lies'.