TV3 amplia el lideratge a l'abril
El canal públic tanca el mes amb un 15,8% de 'share' i augmenta la distància amb Telecinco
BarcelonaLes audiències televisives del mes d'abril s'han tancat sense sorpreses, i TV3 ha mantingut, per vuitè mes consecutiu, el lideratge a Catalunya. El canal públic ha crescut mig punt respecte al març i ha aconseguit una quota de pantalla mitjana del 15,8%. La segona classificada continua sent Telecinco, que perd 7 dècimes i queda amb un 11,4% de share. Per darrere vénen La 1 (10,9%), Antena 3 (9,3%), i Cuatro i La Sexta, que empaten amb un 5,5% de quota. 8TV ha tancat l'abril amb un 2,5% de share i per sobre de La 2 (2,2%) i del 33 (1,3%).
Destaca, també, el bon paper de Neox i FDF, que han liderat l'audiència entre els canals nascuts directament a la TDT amb un 2,6% de quota mitjana cadascun. Entre els infantils, Clan és líder amb un 2,4%, i el Super3 es manté en segon lloc, amb un 1,6% de quota. Tant Esport3 com el 3/24 tanquen el mes amb un 1% de share.
Pel que fa als programes més vistos, destaca que 9 dels 11 primers són transmissions de partits de futbol, entre les quals destaca el Madrid-Barça d'anada de les semifinals de la Champions, que va donar a TV3 un 71,3% de quota de pantalla (2.558.000 espectadors) i que va ser l'emissió més vista de la història a Catalunya. El Crackòvia del 25 d'abril (situat entre la sèrie de clàssics) i el Veterinaris de dijous passat són els únics que aconsegueixen colar-se als primers llocs del rànquing, en les posicions 7 i 10 respectivament.
Cal destacar, a més, que dels 40 programes més vistos a Catalunya a l'abril, 24 són de TV3 (11 dels quals entre els 15 primers). La resta se'ls reparteixen La 1 (11), Telecinco i Antena 3 (2 cadascuna) i La Sexta (1).