La televisió de pagament reté els partits de Lliga del Barça i del Madrid

Telefónica es queda sense la major part dels partits, adjudicats a Mediapro

La televisió de pagament reté els partits de Lliga  del Barça i del Madrid
àlex Gutiérrez / Núria Juanico
03/12/2015
3 min

BarcelonaPer veure jugar el Barcelona i el Madrid a la Lliga caldrà continuar pagant. Ahir es va fer públic que dues plataformes de pagament s’han adjudicat els drets televisius dels partits dels dos equips principals d’aquest campionat. La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) havia forçat que les televisions en obert poguessin participar en la subhasta, però finalment Movistar+ i Mediaro han retingut aquests drets i els conservaran per al pagament. Però amb una diferència: Telefónica es queda sense la major part dels partits, tot i que conserva el millor matx de la jornada de Primera i Segona Divisió (a la pràctica, un enfrontament del Barça o del Madrid). Per poder retransmetre aquest partit, Movistar ha pagat 750 milions d’euros pels tres anys que dura el contracte. Aquest import li dóna dret també a emetre el partit destacat que vulgui de la Segona Divisió i sis partits de la fase d’ascens a la Primera Divisió.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

En paral·lel, Mediapro millorarà la seva oferta, ja que la LFP va adjudicar-li precisament 7 partits de cada jornada de Primera Divisió, més un Barça o un Madrid, per 1.900 milions d’euros també pels tres anys. La productora catalana també ha aconseguit els drets de tots els partits de la Copa del Rei en la modalitat de pagament, excloent les semifinals i la final d’aquesta Copa, que són en obert. I, pel que fa als clàssics, cada plataforma se’n queda un: l’anada per a Mediapro i la tornada per a Movistar.

Aquestes adjudicacions suposen un seriós revés per a Telefónica, que veu com es debilita la seva oferta de futbol: els 8 partits que emetia i que ara ha comprat Mediapro s’incorporaran al canal BeIN Sports, gestionat per la productora catalana.

I aquí és on se li compliquen les coses a Telefónica. Mediapro comercialitza BeIN -que té com a principal al·licient i argument de venda la Champions en exclusiva a Espanya- a través de les televisions de pagament de Vodafone i Orange. Telefónica, en canvi, no ha tancat un acord amb l’empresa de Jaume Roures perquè considera que el preu que demanen és massa car (tenint en compte, a més, que alguns dels continguts, com la Premier, ells ja els han adquirit per altres vies). Mediapro demana a Telefónica 130 milions anuals per poder incorporar BeIN a Movistar+, un preu per usuari més baix que el que han pagat els seus competidors (que, d’altra banda, tenen menys clients). Les negociacions, però, fa mesos que estan encallades.

Vodafone i Orange, mentrestant, han aprofitat aquest pols que tenen plantejat Telefónica i Mediapro per llançar campanyes agressives de captació de clients, la qual cosa amenaça la pretensió de Movistar+ d’establir-se com a líder absolut de la televisió de pagament. L’adquisició de Canal+ per part de Telefónica, per fusionar-lo amb Movistar TV, i la compra de drets esportius com la Fórmula1 per dur-los a les emissions en tancat obeïen aquesta estratègia de l’empresa de telecomunicacions per fer un salt de gegant en nombre d’abonats i posar Espanya al mateix nivell que Europa -actualment queda molt lluny- pel que fa a la penetració de la televisió de pagament.

Tot i que Mediapro i Movistar+ s’han quedat amb els dos lots principals de la lliga espanyola de futbol, encara queda per adjudicar el lot que dóna dret a fer un partit de Primera Divisió en segona elecció. També estan pendents d’adjudicació altres lots referents a drets de partits de Copa o de Segona.

stats