Snickers retira una campanya que ridiculitzava els homes amb ploma
L’anunci, protagonitzat per l''influencer' Aless Gibaja, ha estat qualificat d'homòfob i plumòfob
BarcelonaEl nou anunci de Snickers, protagonitzat per l’influencer Aless Gibaja, ha generat una gran polèmica a les xarxes socials. Al vídeo, Gibaja demana un suc en un xiringuito de platja en un to paròdicament efeminat. El cambrer, molt estranyat per la seva forma de parlar, li recomana un gelat de Snickers. Al tastar-lo, el seu company li pregunta “Millor?”, i al lloc de l’influencer hi apareix un altre home, més masculí i heteronormatiu, que respon alleujat “Millor”. L’eslògan de la publicitat conclou amb el missatge: “No ets tu quan tens gana”.
L’anunci ha despertat un gran rebuig a les xarxes socials, ja que els internautes l'han qualificat d’homòfob i plumòfob. Es critica la ridiculització de les persones que fan servir un to efeminat i fins i tot s’acusa l’empresa de vendre la seva xocolatina com una teràpia de conversió. També es fa una crida a fer boicot a la marca, a la qual s'acusa de validar les agressions i de fer-se’n còmplice mofant-se de l’homosexualitat, especialment tenint en compte que últimament han crescut els casos de violència contra el col·lectiu LGTBIQ+.
Al cap d'unes hores, la campanya ha estat retirada. En un comunicat, la marca afirma: "Es buscava transmetre de manera simpàtica i desenfadada que la gana pot canviar el teu caràcter. Lamentem qualsevol malentès i, per tal d'evitar propagar un missatge que pot ser malinterpretat, procedirem immediatament a eliminar la campanya". Snickers assegura que es pren "molt seriosament" els drets d'igualtat i inclusió.