Tendències

Nadal picant: quan les pel·lícules romàntiques es despullen

Les plataformes han apujat el to de les seves propostes romàntiques nadalenques, fins ara molt castes

Una imatge de 'Un muñeco de nieve para derretirse'
Ahsley Spencer / The New York Tines
Act. fa 12 min
4 min

Els aficionats a les pel·lícules romàntiques nadalenques solen saber exactament què esperar quan es posen a mirar qualsevol de les dotzenes de noves propostes que aterren cada any a les plataformes d'estríming. Durant 90 minuts veuran com una ximpleta que viu a la ciutat torna al seu poble natal impecablement decorat per a les vacances de Nadal. Un noi autòcton de seguida se sentirà atret per ella. El paisatge estarà cobert de neu. La música serà alegre. I un petó ràpid als llavis serà el símbol del final feliç dels amants. Aquest any, però, algunes pel·lícules de Nadal es despullen. Literalment.

Un muñeco de nieve para derretirse i The merry gentlemen, a Netflix, utilitzen molts dels tòpics habituals, però han canviat els jerseis i les abraçades fugaces per imatges més calentes. Aquí, en un moviment que neix de la consciència que les dones són un grup demogràfic clau del gènere, els homes sovint es mostren sense samarreta i s'exposen per ser mirats per les dones del poble. Els petons són apassionats. I, almenys en un cas, els personatges principals tenen s-e-x-e. A jutjar pels gemecs i les mirades de desig, aquestes dones de ficció han estat privades de contacte carnal durant tots els Nadals anteriors.

Adeu a la innocència

"Molt abans de Netflix i Lifetime –una plataforma només accessible als Estats Units–, la idea d'un bon Nadal estava plena de vesc, que convidava a activitats sexuals i romàntiques transgressores", diu Robert J. Thompson, director del Centre Bleier de Televisió i Cultura Popular de la Universitat de Syracuse. També assenyala la presència de matisos sexuals en moltes referències culturals nadalenques, des d'El conte de Nadal de Charles Dickens (on hi ha una escena d’una festa en què els convidats amb els ulls embenats s'identifiquen els uns als altres pel tacte) fins a cançons com Santa Baby [La nena de Santa] i I saw mommy kissing Santa Claus [Vaig veure la mare fent un petó a Santa Claus]. "Tenint en compte la llarga història de Nadal i el sexe –afegeix Thompson–, em sorprèn que fins ara aquestes pel·lícules hagin estat tan castes".

Fixem-nos en The merry gentlemen, que s'ha estrenat aquest dimecres. Quan Marla Sokoloff va rebre l’encàrrec d’escriure el guió de la pel·lícula, el director, Peter Sullivan, li va donar una única referència: "'Una barreja de Magic Mike i Nadal".

A partir d'aquí, Sokoloff va crear una història sobre una ballarina de Nova York, l'Ashley (Britt Robertson), que és acomiadada i torna a casa just a temps per intentar salvar l'acollidor local de xous de la seva família coreografiant un espectacle masculí liderat per un manetes en molt bona forma, el Luke (Chad Michael Murray). Centrar The merry gentlemen en un grup d'homes sense samarreta fa que el to sigui "una mica més juvenil i picant –argumenta Sokoloff–. Molta gent vincula les pel·lícules de Nadal amb les seves àvies, i crec que és bastant divertit plantejar-se: «A l'àvia li agradarà aquesta pel·lícula se sentirà ofesa?»"

'The Merry Gentlemen'
'The Merry Gentlemen'

La màgia pren una forma literal a Un muñeco de nieve para derretirse (dimecres a Netflix), quan un ninot de neu esculpit anomenat Jack (Dustin Milligan de Schitt's Creek) cobra vida després que una viuda (Lacey Chabert) li col·loqui una bufanda encantada. Quan els seus cors es comencen a fondre l'un per l'altre, el Jack també intenta no convertir-se en un bassal d’aigua.

La pel·lícula es va rodar durant una primavera freda a Ontario, i Milligan va filmar dues escenes a l'aire lliure amb només "un tanga de color beix", segons diu, per donar l'aparença de gairebé nuesa quan el ninot es transforma en un home. Però el fred va suposar menys problemes que l'atenció que es va posar sobre el seu cos. Com a algú amb una "història de dismòrfia corporal i trastorns de la conducta alimentària", Milligan diu que va haver d'acceptar i assimilar els primers plans freqüents dels seus músculs i els comentaris i les mirades lascives de la gent del poble. "Sabia que era part de la gràcia del meu personatge a la pel·lícula –explica Milligan–, però també va ser una cosa que, sent totalment franc, em va suposar un treball intern per tenir el cap on havia d'estar".

En l'àmbit de les cadenes de televisió per cable, Lifetime està decidida que la seva programació nadalenca es diferenciï del que ofereixen canals més conservadors com Hallmark i Great American Family. L'any passat Lifetime va promocionar A cowboy Christmas romance com la seva primera pel·lícula de Nadal amb una escena de sexe. Amb A carpenter Christmas romance (21 de desembre) promet més coits. Aquesta vegada, una escriptora (Sasha Pieterse) s'enamora del fuster (Mitchell Slaggert) que està reconstruint la seva ciutat natal després d'un incendi.

A les dues pel·lícules, escrites i produïdes per l'antiga estrella d'Anatomía de Grey Sarah Drew, el sexe és majoritàriament implícit, i les escenes salten de les abraçades sensuals al matí de l'endemà. "Crec que en el guió vaig escriure: «I després fan l'amor d'una manera apta per a la televisió després de les 21.00 h»", diu Drew. "Vull dir, soc una dona adulta. M'encanten les pel·lícules romàntiques. M'encanten aquestes coses. A totes les meves amigues els encanten aquestes coses i volen més que un cast petó al final".

Copyright The New York Times

stats