Plataformes
Sèries25/02/2023

Netflix abaixa preus en 100 països, però no a Espanya

La plataforma reconeix que està implementant mesures per ser més competitiva

BarcelonaEls canvis no deixen de succeir-se a Netflix. Després d'implantar la fi dels comptes compartits en diversos països –entre els quals Espanya–, la plataforma ha decidit reduir el cost de les seves subscripcions a gairebé un centenar de mercats. La rebaixa del preu no s'aplicarà de moment als subscriptors de l'estat espanyol, que queden fora d'aquesta nova estratègia. La mesura no està directament relacionada amb la prohibició de compartir comptes, sinó que seria un moviment pensat per fer front a la cada cop més forta competència.

Inscriu-te a la newsletter La carrera per ser la millor sèrie de l'anyTotes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Segons ha avançat la consultora Ampere Analysis, la mesura s'aplicarà a un centenar de països de Llatinoamèrica, Orient Mitjà, Àfrica, Àsia i Europa. En la llista dels mercats europeus que es beneficiaran de la mesura apareixen Croàcia, Eslovènia, Romania, Bulgària, Bòsnia i Hercegovina, Sèrbia, Albània, Macedònia del Nord i Eslovàquia. No hi ha ni rastre d'Espanya, l'únic territori europeu juntament amb Portugal que s'ha vist afectat per la prohibició dels comptes compartits. La consultora ha detallat que la baixada de preus s'està aplicant principal en les tarifes bàsiques, amb una rebaixa que va d'entre el 20% i el 60% tant per a usuaris nous com a veterans. El país on hi ha una reducció més accentuada del preu és Kènia, on la rebaixa en la tarifa bàsica és del 57%, del 36% en l'estàndard, i del 24% en la prèmium.

Cargando
No hay anuncios

Actualment, Netflix té presència en 190 països, i un dels seus objectius prioritaris és ampliar la seva base de subscripció, especialment després de percebre certa saturació en mercats com els Estats Units i el Canadà. El sorgiment de nous serveis de streaming, com ara Disney+ va fer que la plataforma perdés subscriptors per primera vegada en la seva història durant la primera meitat del 2022. Tot i aquest retrocés, en el quart trimestre del 2022 va sumar 7,6 milions de subscriptors. Una de les preocupacions de la plataforma, però, seria la disminució en la mitjana d'ingressos per cada subscripció, un dels motius que l'hauria dut a implantar les dràstiques mesures per evitar que els clients comparteixin els seus comptes amb amics i familiars. Netflix argumenta que el seu servei mai va estar pensat per ser utilitzat per persones que no visquin a la mateixa llar i que aquest ús fraudulent fa que es redueixin uns ingressos que volen destinar a la producció de sèries i pel·lícules.

Arran de la publicació de les informacions sobre la rebaixa de preus, Netflix ha emès un comunicat en què reconeix que estan treballant en mesures que els permetin ser més competitius. "Sabem que els nostres subscriptors tenen més opcions d'entreteniment que mai, i per això estem compromesos a oferir una experiència que no només compleixi les seves expectatives sinó que els excedeixi", diu el comunicat. La plataforma detalla que una manera d'excedir les expectatives dels seus clients és "actualitzant els preus de les tarifes" en alguns dels seus mercats.