Què hi fa el logo de TV3 als crèdits inicials de 'Succession'?
En una de les imatges de la sèrie es pot veure un televisor amb el logo de la televisió pública catalana
BarcelonaSuccession és, actualment, una de les sèries de més prestigi d'HBO Max. Guanyadora del premi Emmy al millor drama l'any 2020, explica les baralles internes dels membres de la família Roy, un clan que controla un gran imperi comunicatiu als Estats Units, el conglomerat Waystar Royco. Tot i que la sèrie està ambientada als Estats Units, aquesta tercera temporada s'hi pot trobar una inesperada connexió amb Catalunya: en un dels frames dels títols del crèdit inicials s'hi pot veure el logo de TV3 sobreimpressionat en una de les pantalles d'un control de realització d'una cadena de televisió. Una de les primeres persones en detectar l'aparició del logo va ser Ferran Bassaganyes, productor, que a través de Twitter alertava de la curiosa descoberta.
"Quan vaig fer el tuit pensava que era un símbol de playrec. A la meva televisió no es veien tan clares les ratlletes del logo i vaig fer el tuit més de broma que una altra cosa. Però quan va començar a escalar i vaig començar a rebre respostes, vaig veure que sí que era el logo de TV3", explica a l'ARA Bassaganyes. Diverses persones van respondre el tuit confirmant que era el logo de TV3 i que, a més, el control de realització que apareix és el del plató polivalent de TV3, des d'on es fa el Telenotícies. Una de les persones que ho va confirmar va ser Josep Surroca, realitzador de TV3 que actualment treballa a l'InfoK, que va penjar un vídeo gravat en què es podia veure que es tractava del mateix espai. Surroca explica a l'ARA que "és 100% segur que la regidoria que hi apareix és la de TV3".
Després del rebombori generat a les xarxes, TV3 ha confirmat avui que la regidoria i el logo que es veuen a la careta corresponen a la televisió pública catalana. La imatge la va capturar un periodista grec Aris Chatzistefanou el 6 febrer del 2018 durant l'emissió del Telenotícies migdia a la sala de realització del plató del programa, a les instal·lacions de TV3 de Sant Joan Despí. Es tracta d'un vídeo que està disponible per comprar en un banc d'imatges de pagament. En la màxima qualitat, el vídeo val 134 euros. Les imatges han estat modificades pels responsables de la sèrie per fer veure que en els televisors s'hi està emetent un informatiu nord-americà. En les imatges originals disponibles al banc d'imatges a les pantalles hi apareixia la declaració de Francisco Correa i diversos periodistes de TV3, com Àgata Fàbregues o Roger Rovira.
El periodista grec és autor de diversos documentals sobre drets humans i democràcia i va visitar TV3 per fer diverses entrevistes sobre la salut dels mitjans públics a Catalunya per a un treball en què abordava la regressió democràtica a Europa.
Jesse Armstrong, creador de la sèrie, ha explicat en diverses ocasions que a Succession tots els detalls estan pensats. De fet, els títols de crèdit inicials de cada temporada, que van acompanyats d'una sintonia reconeixible instantàniament, tenen variacions que si no s'està molt atent poden passar desapercebudes. En cada temporada els títols de crèdit inicials han mostrat imatges de la infància dels protagonistes, en què es poden percebre les pertorbacions familiars, que han anat intercalades amb d'altres que fan referència al negoci dels Roy. En aquesta tercera temporada, s'hi han inclòs escenes d'espais que se suposa que són els estudis televisius de Waystar Royco i diverses pantalles en què es poden veure uns informatius que semblen nord-americans.
Tot i que són títols de crèdit plens de detalls, Armstrong assegura que no solen contenir pistes del que passarà a la sèrie. "No tenim per costum deixar pistes, però és agradable quan les coses s'uneixen i acaben tenint sentit. Tenim un coneixement bastant detallat d'aquest negoci i d'aquest món i, de vegades, algunes de les imatges que utilitzem sembla que tinguin respostes per a algunes persones, però no som gaire de fer easter eggs [pistes ocultes]. És una cosa fantàstica que fan algunes persones, però no és especialment el que fem nosaltres, explicava Armstrong durant la presentació de la tercera temporada. Sembla, per tant, que el logo de TV3 no tindrà més transcendència més enllà de sorprendre els espectadors catalans.