Entre el glamur i l'excés: 6 'realities' que engreixen l'ego (i la cartera) dels famosos
'Soy Georgina' o 'Keeping up with the Kardashians' són algunes de les sèries que han promocionat encara més les seves protagonistes
BarcelonaHi ha una tipologia de famós professional que fascina al mateix temps que repel·leix. En els últims temps, un bon grapat d'aquestes celebritats han vist com podien augmentar encara més el seu estatus venent un reality sobre la seva persona a les plataformes, sovint amb el ganxo de mostrar alguna intimitat i també com és la quotidianitat quan es viu immers en el luxe. Des de models, rics i empresaris, aquestes docusèries han fet que els espectadors encara tinguin més motius per seguir els famosos que hi surten.
Disponible a Netflix
Després del boom de la primera temporada, Georgina Rodríguez estrenarà aquest dijous nous episodis de Soy Georgina, una temporada en què la celebritat assegura que parlarà d'un dels moments més difícils de la seva vida, la pèrdua del seu fill Ángel. Sota l’eslògan “única entre millones”, la coneguda també com a Gio, mostrarà en aquesta nova etapa el que diu que ha sigut el “millor” i “pitjor” moment de la seva vida, mentre repassa els aspectes més íntims i també les seves activitats públiques.
La influencer, que està casada amb el futbolista Cristiano Ronaldo, tornarà a mostrar la seva vida plena de luxe, però també compartirà intimitats que, des del seu punt de vista, l'apropen a la gent del carrer, com la seva passió per l'embotit.
Disponible a Netflix
Aquesta docusèrie que va començar el 2007 ha servit de llançadora per fer mundialment famós al clan Kardashian-Jenner. El reality mostra la vida diària de les cinc filles dels dos matrimonis de Kris Jenner, el primer amb Robert Kardashian, del qual van néixer Kourtney, Kim i Khloé, i el segon amb Caitlyn Jenner –que el 2015 va començar a fer la transició cap a dona–, amb qui va tenir Kendall i Kylie. Del primer matrimoni també va néixer Robert Kardashian, molt present en les primeres temporades, però que ha anat cedint espai en les últimes.
En les vint temporades del reality s'hi poden trobartota classe de baralles, discussions, amors, casaments, ruptures i molta ostentació… Qualsevol peripècia d’aquesta família dona als fans motius suficients per seguir la seva vida privilegiada. Després del final de Keeping up with the Kardashians, el clan familiar va fer el salt a la plataforma Hulu, on ha tornat amb nous episodis sota el nom The Kardashians, que es poden veure a Disney+.
Disponible a Netflix
The real housewives of Beverly Hills, of Atlanta, of New York City,... i una llista que segueix fins a set indrets més dels Estats Units, a més de 14 d'internacionals, com el canadencThe real housewives of Toronto. Aquesta franquícia mostra la vida de diferents mestresses de casa de classe alta que, en forma de reality, presenten el glamurós dia a dia a què estan acostumades, sense estar-se de res.
Lisa Vanderpump, Kyle Richards o Yolanda Hadid, mare de les supermodels Gigi i Bella Hadid, que també apareixen en alguns episodis de la sèrie, són alguns noms de les famoses sorgides d’aquest reality. Un grup de dones poderoses que dirigeixen i desenvolupen els esdeveniments socials més exclusius de la seva comunitat.
Disponible a Netflix
Els realities sobre rics tenen una gran capacitat de regeneració i transformació: són únics a l'hora d'empescar-se nous formats i protagonistes. Un exemple és aquesta producció sobre com viuen els milionaris d'origen asiàtic a Los Angeles. L’imperi de l’ostentació (Bling Empire), que és pràcticament com una resposta en versió reality a la pel·lícula Crazy rich asians, compta ja amb tres temporades a Netflix. Diners, luxe i gelosia són alguns dels principals elements de la sèrie, que ara ha estrenat un spin-off en què els personatges traslladen les seves aventures a Nova York. Sortir de festa, anar de compres i acudir a grans esdeveniments socials són el seu dia a dia.
Disponible a Amazon Prime
Una de les grans influencers del món, Chiara Ferragni, i el seu marit, el cantant i DJ Fedez, no van poder deixar escapar la moda dels realities i van posar en marxa Los Ferragnez –títol que neix de la contracció del seus noms– per mostrar com és la seva vida en parella. Un dels elements diferencials del format és que el fil conductor són les sessions que el matrimoni fa amb el seu terapeuta. El reality dels influencers italians dona al públic una perspectiva diferent, ja que admeten que no tot és tan perfecte com sembla i que han passat per moments difícils en la relació. Amazon Prime ha anunciat que estrenarà la segona temporada durant aquest any, després de l’èxit de la primera.
Disponible a Amazon Prime
Aida Domènech, coneguda com a Dulceida, va estrenar el 2022 una docusèrie que intenta mostrar la realitat de la seva vida com a celebritat i influencer ales xarxes socials. Dulceida al desnudo relata el seu dia a dia tant en àmbits professionals com personals, intentant descobrir i desvelar la faceta més íntima de la famosa. La sèrie analitza quines són les claus de l’èxit de Dulceida i com ha utilitzat les xarxes socials per apropar-se al seu públic. Els quatre capítols estrenats de moment van debutar després que la protagonista passés per una ruptura amorosa, la mort d’un familiar i les crítiques a les xarxes.