La generació Z vol menys sexe a les sèries i el cinema, segons un estudi
Un 63,5% dels participants en l'informe diuen que els agradaria veure més històries d'amistat o relacions platòniques
BarcelonaTot i que èxits com Los Bridgerton semblen indicar el contrari, la generació Z vol menys sexe i més amistat a la ficció audiovisual, siguin sèries o pel·lícules, segons un estudi recent de la Universitat de Califòrnia a Los Angeles (UCLA). L'informe anual Teens and screens (Adolescents i pantalles), que enguany ha recollit l'opinió de 1.644 joves nord-americans d'entre 10 i 24 anys, assenyala que un 62,4% dels enquestats asseguren que els continguts sexuals no són necessaris per fer avançar les trames de les ficcions (l'any passat aquesta xifra era del 47,5%). A més, un 44,3% consideren que les històries romàntiques s'han usat en excés en sèries i pel·lícules.
Més enllà del rebuig als continguts sexuals, la principal conclusió de l'estudi és que un 63,5% dels joves afirmen que els agradaria que hi hagués més històries centrades en amistats o relacions platòniques. Aquesta preferència també ha experimentat un augment respecte a l'any passat, en què el percentatge va ser del 51,5%.
Els joves volen ficcions on hi hagi diversitat i, en aquest sentit, un 46% dels enquestats asseguren que els agradaria que a les sèries i a les pel·lícules es mostressin més personatges asexuals o aromàntics, és a dir, persones que no senten atracció sexual o romàntica. Una de les sèries recents que tracta aquesta qüestió és Heartstopper, que mostra un gran ventall d'orientacions sexuals.
Quan es tracta de gèneres de ficció, la generació Z prefereix l'evasió de la realitat i, per això, l'opció més triada pels enquestats ha estat la fantasia. Per altra banda, mostren molt poc interès per històries sobre gent rica i famosa. Només un 7,2% dels participants en l'estudi han triat aquesta mena de ficcions com a preferides. Més enllà dels gèneres, els enquestats tenen clar quina mena de continguts volen veure. L'opció més triada han estat "continguts esperançadors i inspiradors amb personatges que superen les adversitats".
“Aquesta generació es preocupa profundament per molts problemes socials, però també necessita un descans mental. Té sentit que veiem que molts d'ells busquen als mitjans de comunicació fantasia i històries amb missatges d'esperança per obtenir alleujament dels molts reptes que comporta la realitat de ser una persona jove avui dia", explica Yalda T. Uhls, una de les autores de l'informe. En aquest sentit, remarca que la generació Z ha estat sotmesa en els seus anys de formació a factors d'estrès com la pandèmia de la covid i notícies sobre la polarització política creixent.