Quant costarà Netflix amb anuncis?
Aquesta nova modalitat de servei és un dels plans de la plataforma per ampliar la seva base de subscriptors
BarcelonaL'alta competitivitat del sector de les plataformes ha fet que aquest any Netflix hagi perdut subscriptors per primera vegada. Per frenar aquesta tendència, i també per buscar nous públics que vulguin opcions més econòmiques, Netflix ha sucumbit al poder d'atracció de la publicitat i té previst treure al mercat una nova modalitat del servei que inclogui anuncis. Segons avança Bloomberg, la tarifa per a Netflix amb anuncis serà d'entre 7 i 9 dòlars per a la modalitat estàndard, la mateixa que sense anuncis costa 15,49 dòlars (12,99 euros).
Netflix té previst fer franges de publicitat de quatre minuts per cada hora de contingut, una ràtio que segons Bloomberg seria inferior a les dosis de publicitat que hi haurà en altres plataformes. El servei posarà els anuncis abans de l'inici d'un capítol d'una sèrie o d'un programa i també durant l'emissió, però no al final. La companyia de Reed Hastings no és l'única que té previst afegir publicitat als continguts: Disney+ ha anunciat que a partir del 8 de desembre d'aquest any oferirà als clients una modalitat de subscripció que tindrà anuncis i que costarà 7,99 dòlars.
La versió de Netflix amb publicitat començarà a funcionar durant el darrer trimestre d'aquest any en mitja dotzena de països, un tímid primer pas si es té en compte que la companyia està present en 190 mercats.