Tot i ser un dels continguts més vistos de Disney+, la plataforma no té màniga ampla amb la sèrie. El servei de 'streaming' va prohibir un episodi titulat 'Family meeting' per una trama en què es parlava de pets. A l'inici del capítol, la Chilli acusa el seu marit, el Bandit, de llufar-se a la cara de la Bluey. El pare nega haver-ho fet, motiu que el porta a un judici familiar en què la seva dona exerceix de jutge i les seves filles de testimonis. Després de la prohibició inicial, l'estiu del 2022 Disney+ va assegurar que s'havia replantejat la decisió i que pròximament l'incorporaria al seu catàleg.
‘Bluey’, el relleu de ‘Peppa Pig’ que rebenta els rànquings de 'streaming'
La sèrie de dibuixos, disponible a Disney+, s'ha convertit en un fenomen mundial i ha enganxat també els adults
BarcelonaÉs de color blau, entremaliada i capaç de conquistar el cor de qualsevol que doni un cop d'ull a la seva sèrie de dibuixos animats, Bluey. Des que va aterrar a Disney+, la gosseta Bluey, un cadell de bover australià, ha anat sumant fans tant entre nens, el seu públic objectiu, com entre adults, que es queden embadalits davant la sèrie. La seva popularitat ha crescut fins al punt que el 2022 va aconseguir situar-se com el vuitè contingut més consumit a plataformes de streaming als Estats Units, segons la consultora Nielsen. Era, de fet, l'únic contingut familiar de tota la llista. No és l'única medalla que es pot penjar la sèrie: el 2020 el New York Times va incloure un dels seus episodis –Sleepytime– en la llista dels millors capítols de l'any.
Bluey és considerada per a molts com l'hereva de Peppa Pig. Pensada per a nens en edat preescolar, mostra el dia a dia de la protagonista; la seva germana petita, la Bingo, i els seus pares, el Bandit i la Chilli. La Bluey té una gran curiositat pel món que l'envolta i bolca la seva imaginació infinita en els jocs que comparteix amb tota la seva família. De fet, la sèrie és un cant d'elogi als beneficis que aporta als nens jugar i divertir-se amb els seus pares. "Gairebé totes les plataformes de streaming ofereixen una llista interminable de sèries infantils animades que segueixen cadells que resolen problemes, nenes que viuen en mons de fades i desitjos concedits i herois que experimenten tota mena d'aventures. Totes parlen de la imaginació, però gairebé cap d'elles és imaginativa. Bluey és l'única sèrie que sap que divertit pot ser jugar, que intents i absurd és, però també com et pot canviar la vida", assegurava la crítica de televisió Kathryn Van Arendonk a la revista New York Magazine.
Una producció australiana
Darrere de l'últim èxit de l'animació infantil hi ha l'australià Joe Brumm, que treballava al Regne Unit quan va començar a pensar en fer una sèrie inspirada en les seves experiències com a pare de dues filles. Volia fer un producte similar a Peppa Pig però que tingués un marcat accent australià pel que fa a l'entorn en què vivien els personatges. "M'agrada molt Peppa Pig, crec que és un gran programa. M'agrada molt com explica històries molt simples i identificables sobre nens i com, a més, fa que tinguis la sensació que realment té lloc al Regne Unit. Volia fer alguna cosa que fos autènticament australiana", ha afirmat Brumm. En la versió original, el parlar australià és fàcilment identificable, però l'homenatge va més enllà d'això: hi ha episodis dedicats a la flora i la fauna del país, així com al clima o a un dels esports més populars a Austràlia, el rugbi.
La Bluey i la seva família viuen a Brisbane, la mateixa ciutat on va créixer Brumm, que quan era petit tenia un bover australià que es deia, precisament, com la protagonista de la sèrie. La vinculació amb Austràlia ha propiciat l'aparició d'articles de premsa i vídeos virals de TikTok que recopilen les localitzacions reals de la sèrie d'animació. L'origen del personatge no és l'únic element personal que el dibuixant ha incorporat a la sèrie. El pare de la protagonista és arqueòleg, igual que el germà gran de Brumm. D'altra banda, el germà petit del creador australià posa veu al personatge de l'oncle Stripe, a més d'encarregar-se del so de la sèrie.
Bluey va debutar a Austràlia l'octubre del 2018, i el 2019 va fer el salt internacional gràcies a Disney+, que permet que es vegi arreu del món. Curiosament, els drets d'explotació comercial de la sèrie són de la BBC, que va cofinançar el projecte amb la televisió pública australiana, ABC. El programa infantil té tres temporades, totes disponibles a la plataforma –de moment no hi ha versió doblada en català, només està disponible en castellà–, tot i que encara està pendent d'estrena la segona part de l'última entrega. "Quan Disney va triar la sèrie i vam començar a rebre missatges positius dels espectadors nord-americans ens vam adonar que no els importava que fos tan local. Suposo que simplement veien quin és el rerefons de la sèrie: pares intentant criar els seus fills i el petit i preciós món en què viuen els nens", afirma el dibuixant.