La publicitat televisiva d’Intimissimi, la popular marca de roba interior, és famosa pels seus anuncis sensuals. La temàtica sol ser molt limitada: models exuberants que fan contorsions sobre matalassos, es cargolen sobre elles mateixes i desafien l’espectador amb la mirada, vestides amb llenceria fina. L’edició nadalenca d’enguany comença amb una noia de físic corprenedor que es lleva maquillada i pentinada de perruqueria amb un conjunt de calces i cosset extraordinari. Després, una altra noia bellíssima es prepara un te amb sostenidors de lluentons. Una model amb roba interior exhibeix una maternitat feliç prement contra els seus pits el cap d’un nen de cinc o sis anys que li porta un regal. Després, dues noies amb roba interior sembla que celebrin alguna cosa corrent mig despullades per un passadís. I, per acomiadar l’anunci, una model amb sostenidors vermells es fa una selfie al costat d’una llar de foc. Una breu pel·liculeta eroticofestiva en què l’espectador és delectat amb suggeridores seqüències de joves fascinants que han passat una selecció acurada.
Però, en la mateixa pausa de publicitat, apareix l’anunci d'Intimissimi Uomo, la línia masculina de la marca. L’espot és una comedieta que comença amb un director d’orquestra amb calçotets nadalencs poc estimulants i una corbata de llacet. Dirigeix una coral en què tothom va molt abrigat amb pijames de pelfa. Homes i dones que no han estat sotmesos als mateixos criteris d’exigència que les models de la versió femenina. Representar l’estereotip de ciutadà imperfecte: home gran barbut, senyores simpàtiques i jove de bigoti singular. Després apareixen un pare i un fill en pijama de quadres i braços quilomètrics, com si fossin titelles d’un conte de Nadal. Surt també un home amb mostatxo i pinta de pastisser d’una pel·lícula de Disney i altres personatges de talla L i XL. Tots van abrigats fins al coll amb jerseis de llana de sanefes. I finalment, la màgia de Nadal. La càmera fa un pla sobre l’entrecuix d’un Pare Noel en calçotets. Sobre la carn d’olla hi ha dibuixat un arbre de Nadal que fa llumetes. A la part superior de la pantalla hi penja la panxa enorme, que cau sobre la goma dels calçotets. El pla s’obre i veiem que porta la casaca vermella oberta, deixant veure l’enorme ventre, convenientment tapat amb samarreta blanca, igual que la seva llarga barba.
El biaix és flagrant. Dones despullades i temàtica sensual per vendre roba interior de dona. En canvi, homes grans amb pijama de quadres i el Pare Noel amb sobrepès i calçotets per anunciar roba masculina. El primer anunci, carregat de pressió estètica, idealitza fins a extrems delirants la intimitat femenina, convertint-la en un film sexi irreal de noietes de vint anys. Tot pensat per al gaudi de la mirada masculina i no per a les clientes. I el segon anunci, rebaixa expectatives sobre la quotidianitat dels homes, amb plantofes, pijames calents i llicència pel sobrepès. Gràcies, Intimissimi, pel sexisme recalcitrant que aquestes festes brilla més que els calçotets del vostre pare Noel. Ni un miracle de Nadal podria combatre el vostre masclisme.