Mèdia14/02/2016

Scorsese ressuscita a ‘Vinyl’ la febre musical dels anys 70

La sèrie, que inclourà cançons inèdites escrites per Mick Jagger, s’estrena avui a la HBO

Núria Juanico
i Núria Juanico

BarcelonaLes expectatives són altes. Amb Martin Scorsese, Mick Jagger, Rich Cohen i Terence Winter al darrere, Vinyl desfarà avui el neguit dels melòmans que frisen per capbussar-se en aquesta nova sèrie de la HBO. La música dels anys 70 serà la força propulsora de la ficció, que reviurà la part més emblemàtica, però també la més obscura, de la indústria discogràfica de l’època a Nova York. La ficció s’estrena als Estats Units i, de moment, encara no té data d’arribada a Espanya.

Inscriu-te a la newsletter Sèries que t'abracenTotes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Sota la direcció de Scorsese, Vinyl farà renéixer la passió dels fanàtics de la música en el moment de confluència de gèneres com el rock, el punk, el blues i el hip-hop. El primer episodi, de dues hores de durada, plantejarà la lluita solitària de Richie Finestra (Bobby Cannavale), un executiu del segell discogràfic fictici American Century Records preocupat perquè els altres directius de la companyia volen vendre’l a un conglomerat alemany. Finestra serà l’eix sobre el qual giraran les trames de la sèrie, que explorarà tots els racons d’una indústria caracteritzada pels excessos, la competència ferotge i les ambicions desmesurades.

Cargando
No hay anuncios

La batalla del protagonista per evitar que el segell sigui absorbit per una gran companyia no serà l’únic combat de la ficció. Enfrontaments físics, baralles d’ego i disputes per aconseguir l’èxit alimentaran un ambient en què la cocaïna serà el pa de cada dia i en què la música no sempre servirà per amansir les feres. En aquesta selva d’artistes, empresaris i fans embogits, Finestra serà un soci egoista i un cap amb deixos maníacs. En la vida personal les cartes tampoc li jugaran a favor. Convertit en un marit espantós i en un pare absent, el protagonista tindrà un panorama poc prometedor a casa. La seva dona, una exmusa d’Andy Warhol interpretada per Olivia Wilde, portarà el matrimoni cap a un precipici mentre intenta sortir de l’avorriment que li provoca la vida suburbana de Nova York.

Zak Yankovich (Ray Romano), el millor amic i company de feina de Finestra, es convertirà en la vàlvula d’escapament del protagonista, que abocarà totes les penes en les seves converses. El repartiment de la sèrie també inclou les interpretacions dels actors Max Casella, P.J. Byrne i J.C. MacKenzie, que encarnen diversos directius del segell discogràfic, i Ato Essandoh, que es posa en la pell d’un excantant. A més, el fill de Mick Jagger, James, interpretarà el cantant d’una banda de punk.

Cargando
No hay anuncios

El poder redemptor de la música

L’actitud poc amistosa i els nombrosos defectes de Finestra quedaran eclipsats per la seva prodigiosa orella, capaç de detectar futurs grups d’èxit, i per la passió desenfrenada per la música, que exercirà de poder redemptor. I, precisament, Vinyl comptarà amb una àmplia banda sonora. Sota la promesa d’incorporar 30 cançons a cada episodi, la ficció combinarà temes dels 70 amb peces originals, algunes creades per Jagger per a l’ocasió.

Cargando
No hay anuncios

Entre els temes que sonaran a la sèrie hi ha It’s just begun de Jimmy Castor Bunch, Frankenstein d’Edgar Winter i Mr. Pitiful d’Otis Redding. A més, a la ficció hi apareixeran personatges reals com ara David Bowie, Elvis Presley, Lou Reed i Led Zeppelin.

“La música forma part de la narrativa, però tota la narrativa és com una peça musical”, va afirmar Scorsese en un acte de la Television Critics Association, en què va precisar que, per a ell, la música ha sigut un element indispensable al llarg de totes les seves creacions. De fet, ni ell ni Jagger han abandonat aquesta premissa des que van començar a bastir Vinyl. La idea original de la ficció va néixer el 1996 i va ser una proposta de Jagger a Scorsese. Inicialment, la ficció estava pensada com una pel·lícula sobre la trajectòria de dos amics durant 40 anys a la indústria discogràfica. Més endavant, Winter es va incorporar al projecte i va redactar un guió per a una sèrie, però el sotrac econòmic del 2008 va provocar que els estudis els tanquessin les portes. El 2011, la HBO va recuperar la ficció amb un xec substanciós al darrere. Segons els mitjans nord-americans, la productora ha destinat més de 10 milions de dòlars només a la música dels capítols.