La 'Revista Cambrils' guanya el primer Premi Internacional AMIC Mitjans de Proximitat
El jurat ha guardonat aquest mitjà en la categoria en català per representar amb excel·lència les característiques que ha de tenir el periodisme de proximitat
BarcelonaEn un acte celebrat aquest vespre a la Pedrera i presentat per la periodista Marina Romero, l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació (AMIC) ha entregat el primer Premi Internacional AMIC Mitjans de Proximitat. La voluntat és promoure el periodisme rigorós i l’excel·lència professional entre periodistes i editors de mitjans de proximitat de l’àmbit lingüístic català i dels estats d’arreu del món.
D'entre els tres premis que s'entregaven ja es coneixien el guanyador de la categoria internacional –que va guanyar Outlier Media, un mitjà de Detroit– i el de la categoria Unió Europea, que va guanyar el diari danès Der Nordschleswiger. Pel que fa a la categoria en català, el guanyador ha estat Revista Cambrils. El jurat ha valorat el model de publicació, que representa l'excel·lència per tres característiques que ha de tenir el periodisme de proximitat. En primer lloc, per la ferma voluntat d’innovació, amb una aposta clara tant pel format digital i les xarxes socials com per l’edició en paper. En segon terme, per ser una revista amb un fort arrelament cultural i social a la vila, sota el paraigua de l’entitat editora Associació Cultural Revista Cambrils. I, finalment, per apostar de forma ambiciosa per un periodisme rigorós i professional centrat en una forta petjada informativa local.
El jurat també ha guardonat com a finalistes d'honor Sa Veu, per haver consolidat un projecte informatiu durant 35 anys i haver-se refermat com a mitjà de referència a la comarca de la Serra de Tramuntana; Revista Nua, una revista única a les Illes Balears que va néixer fa dos anys amb l’objectiu de potenciar les figures femenines més rellevants de Menorca, tot des d’una perspectiva integradora, enriquidora, rigorosa i amena, i també la xarxa de diaris Som. El jurat ha destacat que la segmentació del mitjà li ha permès arribar a públics hiperlocals molt definits amb informació particular de cada municipi, combinada amb altres notícies comunes de la comarca del Vallès Oriental.
El jurat ha volgut també mencionar de forma especial El 9 TV per ser una de les televisions locals de referència a Catalunya i per la qualitat dels seus continguts informatius, que aconsegueixen un excel·lent equilibri entre el rigor periodístic i la immediatesa que requereixen els nous hàbits de la ciutadania. A més, s’ha lliurat un reconeixement a Mateu Ros i Monrós, director general de Capgròs Comunicació, per la seva trajectòria al servei dels mitjans de proximitat, i s'ha reconegut els supermercats Ametller Origen per apostar pels mitjans de proximitat en la seva planificació publicitària.