Campanades 2024

Campanades 2023: guia de presentadors i programes

Laura Escanes, Ramón García, Cristina Pedroche i Marta Flich acomiadaran l'any davant de les càmeres de televisió

BarcelonaL'estrena de Laura Escanes a TV3, el retorn de Ramón García a Televisió Espanyola i la repetició de cares conegudes com Cristina Pedroche i Alberto Chicote a Antena 3 marcaran les campanades d'aquest any a les pantalles. Ja sigui a través de la televisió tradicional o a través d'internet, les cadenes i els presentadors tindran el repte, un any més, d'atraure el màxim nombre d'espectadors per convertir-se en la proposta més vista d'aquesta franja tan anhelada. Hem fet una guia perquè pugueu triar amb qui acabareu l'any.

TV3

Després de debutar com a presentadora de televisió amb el realityLa travessa, Laura Escanes s’enfronta a un nou repte des de la cadena pública catalana: presentar les campanades. Ho farà acompanyada del cantant i presentador d’Eufòria Miki Núñez, que ja té experiència conduint aquest espai. Núñez ja el va presentar l’any passat, en aquella ocasió acompanyat de Mariona Escoda, i els resultats van ser positius: TV3 va ser la cadena més vista pels catalans per acomiadar l’any, amb una quota de pantalla del 39,2% i 962.000 espectadors. 

Cargando
No hay anuncios

Els últims moments del 2023, TV3 els cedirà a dos espais insígnia de la casa: l'APM? oferirà un programa especial amb les pífies més rocambolesques i els fragments televisius més divertits que ens ha deixat l'any. Just després, cap a tres quarts d'onze de la nit, serà el torn del Polònia. Polítics, futbolistes i personatges mediàtics protagonitzaran un episodi fet a mida per recollir, des de l'humor, l'actualitat més destacada del 2023.

Cargando
No hay anuncios

RTVE

Després de dos anys donant la benvinguda a l'any nou a través de Twitch, al canal d'Ibai Llanos, Ramón García torna a la televisió convencional. El presentador, que ha conduït les campanades en quatre dècades diferents, reapareixerà a Televisió Espanyola juntament amb la cantant i actriu Ana Mena per celebrar l'arribada del 2024. Ho faran, com és tradicional, des d'un balcó de la Puerta del Sol de Madrid en un programa especial que es podrà seguir per La 1 i que tindrà com a convidada especial la futbolista Jennifer Hermoso, campiona del món amb la selecció espanyola. El retorn de García a la cadena ja es va produir a l'estiu, quan va tornar a presentar el concurs El Grand Prix després de divuit anys.

Cargando
No hay anuncios

Per quinzena vegada, l'encarregat d'escalfar motors just abans del raïm serà l'humorista José Mota. El còmic conduirà el programa 2023: un año de miedo en què durà a terme una sàtira de l'actualitat estatal i internacional acompanyat de grans personatges del cinema i el terror. A més, l'espai comptarà amb la participació d'actors i presentadors com Patricia Conde, Jorge Sanz, Berta Collado i Paula Púa.

Atresmedia

Per a les seves cadenes, Atresmedia repeteix la fórmula amb dues parelles que li han funcionat els últims anys. A Antena 3 els presentadors seran Alberto Chicote i Cristina Pedroche, mentre que a La Sexta hi haurà Cristina Pardo i Dani Mateo. En el cas de la cadena principal, un any més la incògnita serà el vestit de Pedroche per saludar el 2024 –tot apunta, en canvi, que Chicote seguirà les convencions i vestirà un any més amb esmòquing–. Serà la vuitena vegada que la presentadora condueix les campanades. L’any passat, també amb Chicote, van ser líders d’audiència a l’estat espanyol amb 5,2 milions d'espectadors i una quota de pantalla del 33,5%.

Cargando
No hay anuncios

L'actualitat protagonitzarà el final del 2023 i la música encetarà el 2024 a Antena 3. A partir de les 10 de la nit, Eva González i Roberto Leal presentaran Adiós, 2023, en què recordaran tot el que ha passat aquest any. Amb el 2024 ja en marxa, ells mateixos donaran pas a Cantando al 2024, el tradicional espai de música que encadenarà hits del 2023 amb temes d'èxit de tota la vida per convidar els espectadors a cantar-los a viva veu.

Cargando
No hay anuncios

Mediaset

Després de perdre el lideratge en audiència a l’Estat fa dos anys, Telecinco es torna a enfrontar al repte de remuntar en espectadors. En aquesta ocasió, l’estratègia de la cadena principal de Mediaset recau en dos dels seus presentadors estrella: la conductora de Gran Hermano VIP, Marta Flich –que s’estrena en aquest rol– i el reporter de Planeta Calleja, Jesús Calleja –que repeteix després d’haver debutat el 2018–. Les campanades de Mediaset s’emetran des de Sevilla i es podran veure tant per Telecinco com per Cuatro. Calleja i Flich agafen el relleu de Risto Mejide i Mariló Montero, que van encarregar-se de la retransmissió de l’any passat i van obtenir les pitjors dades d’audiència de la cadena des del 2001, amb una mísera quota de pantalla del 4,7% i 799.000 espectadors a tot l’Estat.

Cargando
No hay anuncios

La música acomiadarà l'any a Telecinco amb la gala Nochevieja contigo, que presentaran Christian Gálvez i Verónica Dulanto. El programa, que seguirà després de les campanades, acollirà actuacions d'artistes com Iñigo Quintero, Soraya, Rosa López, Azúcar Moreno, Manu Tenorio, Melody i Nyno Vargas, entre molts altres.

Cargando
No hay anuncios

Twitch

L’streamer Ibai Llanos s’ha convertit, des de fa tres anys, en competidor directe de les televisions tradicionals durant les campanades. Després de compartir aquest espai amb Ramón García i Anne Igartiburu, Llanos ha anunciat aquest any que prepara canvis sonats per atreure encara més audiència. El fitxatge principal és TheGrefg, un dels streamers amb més seguidors d'Espanya. Ell mateix ha explicat en una retransmissió en directe que vol ser "la Pedroche" de les campanades d'Ibai i que portarà un vestit especial per a l'ocasió.

Cargando
No hay anuncios

La primera edició de les campanades d'Ibai va tenir lloc des de casa seva, mentre que les dues següents van agafar un to més convencional i van retransmetre’s des de la Puerta del Sol de Madrid. De moment, l’streamer no ha anunciat qui l’acompanyarà aquest any ni quines sorpreses té preparades: prefereix mantenir-ho en secret en una estratègia per captar més espectadors. Aquest any, de fet, té el repte de superar la caiguda en audiència de l’edició passada, que va quedar-se amb 180.000 espectadors de mitjana i un pic màxim de gairebé mig milió de seguidors.