RAC 1 és líder, Manel Fuentes també
L'EGM, l'estudi de referència espanyol en mesura d'audiències, ha presentat una nova tanda de resultats en els quals es referma el lideratge de RAC 1, tot i que Catalunya Ràdio retalla distàncies.
Barcelona.RAC 1 és l'emissora més escoltada de Catalunya, segons les últimes dades de l'Estudi General de Mitjans (EGM). Però aquesta victòria té un regust agredolç: el programa més escoltat del dial català és El matí de Catalunya Ràdio . I l'emissora pública ha experimentat un creixement del 18%, la qual cosa la situa amb 538.000 oients per 572.000 que té la ràdio de Godó (que només ha guanyat 1.000 seguidors nous aquesta onada, un 0,2%). Així, Catalunya Ràdio li fa sentir l'alè al coll: el marge de 115.000 oients que tenia al desembre s'ha reduït a tan sols 34.000.
El duel entre les dues emissores és desigual al llarg de les diferents franges. RAC 1 domina les tardes amb Toni Clapés i a la franja esportiva nocturna, el Tu diràs de Josep Maria Pou venç sense problemes El club de mitjanit de Pere Escobar (114.000 a 78.000). Catalunya Ràdio, per contra, és forta els caps de setmana - El Suplement amb Tatiana Sisquella triomfa especialment els diumenges- i amb alguns programes insígnia, com El cafè de la República , amb Joan Barril.
Més enllà d'aquest derbi entre les dues emissores líders en català, el dial del país compta amb una tercera rival en discòrdia, la SER, que manté la seva posició: perd 1.000 oients i es queda amb 447.000.
Un altre titular destacat és l'ascens de COM Ràdio, que dobla els seus seguidors fins als 52.000, la qual cosa la reforça davant els intents recents de la patronal de les ràdios privades de fer tancar aquesta emissora.
Pel que fa a diaris, La Vanguardia segueix com a diari amb més lectors (798.000), seguit de prop per El Periódico (782.000). La llista la completen El Punt (145.000), l' Avui (103.000) i el Segre (96.000). L'ARA no acumula encara prou històric de dades per figurar a l'informe.
Resultats en l'àmbit espanyol
L'EGM és un informe d'abast espanyol i és precisament en l'àmbit estatal que ofereix les dades més rellevants. La variació més significativa respecte de l'última onada és la puixança de la Cope, impulsada per l'aposta esportiva (amb el fitxatge en bloc de bona part de l'equip de la SER). Si al desembre del 2010 la ràdio dels bisbes tenia 1.384.000 oients, en només quatre mesos s'ha situat en 1.586.000. I, específicament en el duel esportiu, el programa Tiempo de Juego gairebé triplica resultats i, amb 1.203.000 oients el diumenge, amenaça Carrusel Deportivo de la SER, que es queda amb 1.512.000 oients i perd vora 200.000 fidels. En premsa escrita de pagament, Marca segueix sent el diari amb més lectors a Espanya (2.911.000), seguit d' El País (1.997.000), As (1.440.000) i El Mundo (1.245.000).