PAREU MÀQUINES

'El Punt Avui' se suma a l'ARA amb la capçalera vertical

Portada de El Punt Avui del 28 de juny de 2024.
28/06/2024
2 min

BarcelonaJa els aviso d'entrada que aquest és un Pareu Màquines per als friquis de la premsa escrita i, en concret, per als que els agrada el disseny gràfic. I és que el fet que vull comentar avui es dona molt poques vegades a la vida i és, per tant, excepcional. La imatge de marca d'un diari sempre és la seva capçalera, funciona com un logotip, i per això sempre que hi ha canvis a la capçalera s'han de pensar molt bé. La capçalera de l'ARA es diferencia de la resta en el fet que és vertical i no horitzontal, i això és un signe d'identitat. Doncs bé, l'ARA ja no està sol en aquesta aposta, a la qual s'ha sumat El Punt Avui, que en els darrers temps ha protagonitzat un canvi profund en el disseny de les seves portades.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

El Punt Avui aposta per les portades monogràfiques o semimonogràfiques, habitualment entrevistes, fins i tot entre setmana, un tret seu distintiu, tot i que sigui al preu de relegar la informació del dia a la part baixa. Amb el canvi de capçalera, però, guanyen espai per posar més sumaris per dalt, de manera que poden vendre a portada més continguts, en especial la secció d'Opinió, que històricament ha sigut el seu fort.

A l'ARA s'ha discutit sovint sobre la capçalera. El fet de tenir-la vertical fa que, per exemple, no puguis ocupar tot l'ample de la pàgina per titular (el mític titular a cinc columnes), però a tots ens ha fet mal a la vista canviar el que ja és la nostra marca. Ni tan sols ens hem atrevit a canviar el disseny de les lletres, i el blau és el mateix que el primer dia.

Al món no hi ha gaires exemples de capçalera vertical. De diaris coneguts només el britànic The Independent la fa servir, i també n'he trobat un de canadenc, el National Post. Ara n'hi ha un més.

stats