Mèdia12/11/2021

La primera ficció espanyola de Disney+ serà una sèrie sobre Cristóbal Balenciaga

Darrere del projecte hi ha els responsables de pel·lícules com 'Loreak' i 'Handia'

La vida del dissenyador basc Cristóbal Balenciaga protagonitzarà la primera producció pròpia de Disney+ a l'estat espanyol. La plataforma ha anunciat avui que treballa amb els responsables de les pel·lícules Loreak i Handia, Jose Mari Goenaga, Jon Garaño i Aitor Arregi –guanyadors de 12 premis Goya–, i amb Lourdes Iglesias, en el retrat del dissenyador que, gràcies al seu instint per als negocis i el seu talent, "va aconseguir desafiar el seu estatus social com a fill de modista i pescador". "Obsessionat amb trobar un estil propi entre les veus que jutjaven la seva obra i amb la soledat que comporta ser un artista, el públic serà testimoni de la constant desconstrucció i reconstrucció de les grans pèrdues d'aquest mestre: el seu company de vida, la seva mare i el seu país", assenyalen des de la plataforma.

Inscriu-te a la newsletter Sèries que t'abracenTotes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Balenciaga, títol provisional de la sèrie, comptarà amb sis episodis de 50 minuts cadascun. Nascut a Getaria (Guipúscoa) l'any 1895, Cristóbal Balenciaga es va introduir en el món de la moda a través de la feina de la seva mare modista, que li va ensenyar a cosir. Amb el suport de la marquesa de Casa Torres, va començar la seva carrera de dissenyador, que li va permetre obrir botigues a Sant Sebastià, Madrid i Barcelona. L'esclat de la Guerra Civil Espanyola el va obligar a tancar els seus negocis i traslladar-se a París, on va desenvolupar bona part de la seva trajectòria. Al llarg dels anys va vestir una llarga llista de personatges de l'alta societat i el món de l'espectacle, com ara Grace Kelly, Ava Gardner, Audrey Hepburn o Jackie Kennedy.

Cargando
No hay anuncios

La sèrie sobre el dissenyador serà la primera producció espanyola de Disney+, que fins ara només havia estrenat una sèrie estatal, Besos al aire, produïda per Mediaset i comprada al grup de comunicació. La companya ha anunciat el nou projecte en el marc del Disney+ Day, la commemoració dels dos anys de la posada en marxa de la plataforma de streaming.