La primera part d''Avatar' supera els 900.000 espectadors a Catalunya
El 'Sense ficció' fa rècord de la temporada amb el documental sobre els forenses
BarcelonaLa gran campanya de Telecinco per promocionar l'estrena –en dues parts– de la pel·lícula 'Avatar' ha tingut uns resultats excepcionalment positius per a la cadena. La primera meitat de la pel·lícula de James Cameron va tenir aquest dimarts 920.000 espectadors a Catalunya, amb una quota de pantalla del 31,8%, unes xifres més pròpies d'una transmissió esportiva que de cap altre contingut televisiu. A més, el reportatge sobre la pel·lícula emès just abans del film, entre les 22.10 i les 22.30, va col·locar-se al quart lloc del rànquing, amb 589.000 seguidors i un 17,1% de 'share', i 'Titanic' –la primera part de la qual es va emetre a partir de la mitjanit per completar la primera de les dues nits dedicades a James Cameron– va arrasar també a la seva franja amb 304.000 persones i un 28,6% de quota. Al conjunt d'Espanya, els resultats d''Avatar' –que s'acabarà d'emetre aquest dimecres– van ser encara més espectaculars: 6.059.000 persones i un 32,1% de 'share'.
Telecinco, doncs, va jugar aquest dimarts en una altra lliga. De la resta de competidors qui millor se'n va sortir, amb diferència, va ser TV3, que va ocupar el segon lloc del 'prime time' amb el documental 'Forenses', que va oferir dins de l'espai 'Sense ficció'. De fet, aquest programa va liderar durant els primers minuts, abans que arrenqués 'Avatar', i amb una mitjana de 462.000 persones i un 13,8% de quota va aconseguir el seu rècord de la temporada.
Tot plegat va convertir Telecinco en el canal més vist del dia, seguit de TV3, que va quedar-se en segon lloc tot i fer un resultat superior a seva mitjana:
- Telecinco: 16,9%
- TV3: 14,9%
- Antena 3: 9,6%
- La 1: 6,5%
- La Sexta: 6,3%
- Cuatro: 3,7%
- 8TV: 3,5%
- FDF: 2,7%
- La 2: 2,5%
- Nova: 2,3%